طرح ملی بهار نور قزوین باید از بلاتکلیفی خارج شود

وی خاطرنشان کرد: پروژه چشمه نور حدود 8 تا 9 سال است که در استان قزوین متوقف شده است و برای نجات عقب ماندگی علم و دانش باید از این پروژه عظیمی که به قزوین سپرده شده حمایت شود.

ایجاد دوره های مهارت محور که نیازهای جدید را برآورده می کند به پیشرفت دانشگاه کمک می کند

محمد بیقی با تاکید بر اینکه از کمک به دانشگاه ها دریغ نمی کنم. وی افزود: ایجاد دوره های میان رشته ای و مهارت محور متناسب با نیازهای جدید جامعه می تواند به شکوفایی دانشگاه کمک زیادی کند.

وی تاکید کرد: روابط ما در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با کشورهای همسایه حتی با خاور دور، آمریکای لاتین و اروپا بسیار گسترش یافته است، صنعت داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از پرتاب ماهواره خیام، تفاهم علمی بسیار خوبی بین ایران، قزاقستان و روسیه برای اجرای سه پروژه جدید ایجاد شد.

اختصاص 10 درصد از بودجه دانشگاه برای ایجاد خوابگاه های دانشجویی متاهل

رئیس فراکسیون حمایت از جمعیت و خانواده گفت: اختصاص 10 درصد از بودجه عمرانی دانشگاه ها برای ایجاد خوابگاه های دانشجویی متاهل از جمله قوانینی است که پس از تصویب قانون جوانان جمعیت به تصویب رسید.

وی گفت: متأسفانه طی دهه گذشته ظلم مضاعف به دانشجویان متاهل صورت گرفته است و گزارش های ارائه شده به معاونت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت و درمان نشان می دهد که تنها 0.7 درصد از سالن های دانشجویی به دانشجویان متاهل اختصاص یافته است. که باید این روند هر چه سریعتر تغییر کرده و تعداد خوابگاه های دانشجویی متاهل افزایش یابد.

محمد بیگی در پایان تصریح کرد: ازدواج های دانشجویی که در سال های اخیر به یک فرهنگ تبدیل شده است، امروز باید دوباره نهادینه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید