طرح ملی تلاوت قرآن کریم در سند توسعه قرآن میناب گنجانده شده است


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891154

رئیس فرهنگ و رهبری اسلامی شهرستان میناب هرمزگان گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم برای اولین بار در سند توسعه قرآن این شهرستان قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ مصطفی کریمی زاده در حاشیه بررسی اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم در میناب اظهار داشت: این طرح به تحول بنیادین حوزه قرآنی میناب کمک می کند.


65112209 ff50 49e6 9b1f b9527ebdafed خبر خاکستری

وی ادامه داد: برای اجرای موفق طرح ملی تلاوت در میناب مجری توانمندی از موسسه قرآن انتخاب شده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب گفت: در راستای شناسایی و کشف استعدادهای قرآنی به زودی تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش میناب منعقد می شود.

وی افزود: این تفاهم نامه میناب را در مسیر تبدیل شدن به شهر قرآنی قرار می دهد.

کریمی زاده گفت: مدارس ظرفیت خوبی برای اجرای طرح ملی تلاوت دارند و علاقمندیم دانش آموزان مستعد قرآن را شناسایی، راهنمایی و حمایت کنیم.




e4766ff1 a12e 44ee be5d ad32a430a297 خبر خاکستری



دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم نیز گفت: میناب یکی از شهرستان های خاص هرمزگان برای اولین بار به این طرح پیوست.

حسین مقدم کیا افزود: باید از تمام ظرفیت شهرستان برای شناسایی و کشف قرآن آموزان متعهد استفاده شود.

وی ادامه داد: با روند کنونی امیدوارم در مرحله نیمه نهایی و پایانی شاهد حضور نوجوانان و جوانان شهرستان میناب در یازدهمین طرح سراسری جزء خوانی قرآن کریم شباب الرضا باشیم. (ص) که برای اولین بار در میناب برگزار می شود.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) امسال به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از طریق سایت melitelavat.ir ثبت نام کنند.

طرح آموزشی به تقلید از قاریان برجسته ساخته شده است، پس از ثبت نام تا پایان شهریور 12 جلسه آموزشی شامل جلسات وبینار، جلسات خانواده، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد برگزار می شود و قرآن آموز برگزار می کند. در این کلاس ها شرکت می کند و در پایان دوره در امتحانات پایان دوره شرکت می کند تا شرکت در دوره مقدماتی را ارزیابی کند.

هدف از این طرح کشف و شکوفایی استعدادهای قرآنی است. دانشجوی قرآنی در صورت قبولی در آزمون ها به عنوان زبان آموز «سطح یک» در مؤسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرفته می شود.

اکنون که این طرح به صورت مجازی انجام می شود، اجرای طرح را از منظر استانی نگاه کنید و حتی روستاها را در نظر بگیرید.
می توان از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات، خادمیار رضوی، ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعت برای جذب جوانان استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید