طرح واکسیناسیون تاج خانه به خانه ادامه دارد/ آبیک دی ماه را بدون فوت نصف کرد

وی افزود: در کنار این طرح برنامه هایی از جمله سل، مالاریا، مراقبت از بارداری، مشاوره قبل از بارداری و مشاوره برای نوجوانان، جوانان و سالمندان اجرا می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبق گفت: طرح خانه به درب تا 95 درصد پوشش واکسیناسیون دارد. وی گفت: در حال حاضر 88 درصد مردم دوز اول، 80 درصد دوز و 2.5 درصد دوز سوم تزریق کرده اند.

این کارمند ادامه داد: 84 درصد دانش آموزان 12 تا 18 ساله دوز اول و 64 درصد نوبت دوم واکسن کراون را دریافت کردند.

آبک در حالت آبی است

علیجانی گفت: 96 درصد جمعیت مرکز خاکالی، 89 درصد در زیاران، 94 درصد در ناصرآباد، 93 درصد در قشلاق و 93 درصد جمعیت کندج واکسینه شده اند.

او گفت که وضعیت آبیک آبی است. وی افزود: از ابتدای آذرماه امسال تاکنون فوتی در این شهرستان ثبت نشده و روزانه به طور میانگین 4 تا 5 بیمار بستری می شوند.

5000 کارگر در مناطق صنعتی واکسینه شده اند

علیجانی با بیان اینکه آزمایش سرخک ادعایی آبکه منفی است، گفت: حضور در مدرسه کاملاً با پروتکل های بهداشتی مطابقت دارد و کارکنان بهداشت محیط به همراه بهورز مدارس از مدارس بازدید و گزارش می دهند.

این مقام مسئول گفت: میانگین رعایت اقدامات بهداشتی در آبیک 60 تا 70 درصد بوده است. او گفت که شهر آبیک حدود 15000 کارگر را در مناطق صنعتی خارج از جمعیت تحت پوشش خود واکسینه کرده است. امیدوارم همه کسانی که واکسینه نشده اند هر چه زودتر به مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید