طرح یک دولت ریاست جمهوری با اسم رمز “بنیانگذاران وضعیت موجود”

طرح یک دولت ریاست جمهوری با اسم رمز “بنیانگذاران وضعیت موجود”

منظورشان این است که هر مشکلی که در کشور وجود دارد نتیجه تصمیمات و اقدامات دولت قبل یعنی دولت حسن روحانی است. معلوم نیست مشکلات امروز تا کی به دولت قبل نسبت داده می شود. این در حالی است که یکی از رهبران در دولت روحانی گفته بود بهتر است دولت روحانی تکلیف خود را با دولت قبل روشن کند و کمتر مشکلات امروز را به دولت قبل منتقل کند. حالا همین داستان در حال تکرار است. با وجود گذشت نزدیک به دو سال از دولت سید ابراهیم رئیسی، هم اعضای دولت و هم حامیان دولت همچنان بر این باورند که مشکلات فعلی ناشی از دولت قبل است.
روز گذشته نصرالله پیمان فر، رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی شورای اسلامی، گفت: سازندگان شرایط فعلی باید اخلاقیات را به خرج دهند و کاری نکنند که ما را مجبور کند که تخلفات دولت قبل را به مردم آموزش دهیم. در بانک مرکزی، معاونت توزیع ارز و مداخلات ارزی و مسائلی که به ما امکان می دهد اعلام کنیم که جامعه را به این وضعیت رساند.
به گزارش ایسنا، پژمان فر گفت: اتفاقی که امروز در حوزه اقتصادی افتاد رونمایی از اقداماتی است که در دولت قبل انجام شد، آنچه را که دیگران در دولت یازدهم و دوازدهم کاشتند را درو می کنیم. برداشت های بی رویه ای که از صندوق ذخیره ارزی صورت گرفت، این ها گزارش های تلخی است که اکنون در کمیسیون اصل 90 در اختیار بنده است و قصد نداریم این تخلفات را به مردم اعلام کنیم، این موارد را به قوه قضاییه واگذار کرده ایم. . اگر سازندگان مشکلات اقتصادی امروز بخواهند به جای پاسخگو، شاکی باشند، باید برای تنویر افکار عمومی، اقداماتی را علیه آنها افشا کنیم. برخی در پاسخ به سخنان پیمان فر این سوال را مطرح کردند که اگر دولت قبل تخلفی انجام داده است، چرا مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده نکرده و رسیدگی و اعلام تخلفات دولت قبل را به تاخیر انداخته است؟ آیا لاپوشانی تخلف و عدم رسیدگی به آن تخلف دیگری نیست؟! پیمان فر گفت: اعتقاد ما بر این است که حکمرانی به آرامش نیاز دارد و تلاش می کنیم در یک محیط اجتماعی آرام کارها را پیش ببریم. قطعا کسانی که می خواهند آب را گل آلود کنند از دید ناظر خارج نیستند و گزارش های بعدی که علیه آنها در دادگاه ارسال می شود نشان از عمق رفتار آنها در دولت قبل دارد.
البته این موضوع مختص دولت نیست. نمایندگان مجلس که به دلیل مخالفت با دولت روحانی در خانه ملت حضور دارند نیز به این موج پیوستند.
نماینده مردم تهران در شورای اسلامی نیز در این باره گفت: افزایش قیمت دلار، سکه و کالاهای اساسی ناشی از عملکرد دولت روحانی است، اما آقایان به جای پاسخگویی امروز در موضع دولت حاضر شدند. شاکی.”
به گزارش ایسنا، زهرا سادات لایوردی در گفت وگویی اظهار کرد: آقایان تقصیر و مسئولیت مشکلات اقتصادی موجود را بر دوش دولت فعلی می اندازند که خود و دولت مورد حمایت آنها عامل وضعیت امروز است.
نماینده مردم تهران در شورای اسلامی افزود: اربابان به جای اینکه پاسخگوی مشکلات اقتصادی ناشی از حاکمیت مردم باشند باید در قبال مردم پاسخگو باشند. در جایگاه شاکی ظاهر می شوند و کار دیگران را زیر سوال می برند و می خواهند مشکل را پاک کنند، یعنی. گذراندن عملکرد هشت ساله خود که عامل مشکلات فعلی است. همه تقصیرها را به گردن دولت فعلی بیندازید.»
وی تصریح کرد: هیچکس منکر وجود مشکلات و مسائل در دولت فعلی و امور اجرایی در شرایط کنونی نیست، اما هنوز زمان زیادی نگذشته است و خوشبختانه مردم فراموش نکرده اند که قیمت دلار در زمان آقای دکتر. دولت روحانی حدود 3000 تومان با (630 درصد افزایش) در پایان دولت یازدهم بود که قیمت هر دلار به 30 هزار تومان رسید.
لایوردی خاطرنشان کرد: در دولت قبل همه مشکلات کشور از جمله اقتصاد مشروط و به برجام گره خورده بود که سرنوشت آن عملاً در دست بیگانگان بود و همین موضوع اقتصاد ما را شکننده و مردم را خسته کرد. بهای عواقب سنگین این بی تدبیری تا کنون که آثار سوء این سیاست ها در اواخر دولت قبل آشکارا بر زندگی و معیشت مردم سایه افکنده است.
وی افزود: افزایش قیمت دلار، سکه و کالاهای اساسی ناشی از کار دولت روحانی است اما امروز آقایان به جای پاسخگویی در جایگاه شاکی ظاهر شدند و در حالی که مقصر اصلی اوضاع اقتصادی هستند. و معیشت کشور، انگشت به سوی آنها است. با اتخاذ چنین روش هایی به نوعی از مسئولیت فرار می کنند».

دیدگاهتان را بنویسید