طعنه سنگین ستاره پرسپولیس بعد از خطای مرگبار

طعنه سنگین ستاره پرسپولیس بعد از خطای مرگبار

شاگردان یحیی گل محمدی پس از باخت به تراکتور تبریز دومین باخت فصل خود را در اهواز مقابل فولاد خوزستان متحمل شدند. گلی که پرسپولیس در اهواز گرفت یک گل اروپایی بود که از سطح فوتبال ما خارج است. بهروز سلطانی گفت: علیرضا بیرانوند نتوانست کاری از پیش روبرتو تورس اسپانیایی به ثمر برساند. مهاجم فولاد یک ضربه سر غیرقابل مهار زد که فقط از ستاره های بزرگ به دست می آید. شک ندارم که هیچ مهاجم ایرانی و حتی آسیایی نتوانست آنطور پاس بلند را بزند و دروازه حریف را باز کند.

وی ادامه داد: در صحنه دیگری فکر می کنم اعتماد به نفس اضافی علیرضا بیرانوند تقریبا از بین رفت. یک دروازه بان تا زمانی که 100% مطمئن نشده نباید بیرون برود و موقعیت آفرینی کند. علیرضا بیرانوند در حال حاضر بهترین دروازه بان ایران و حتی یکی از بهترین های آسیاست. او باید بداند که بهترین دروازه بان های جهان و حتی تاریخ زیاد ریسک پذیر و خودنمایی نبودند. روزی روزگاری دینو زوف دروازه بان ایتالیا بود و نمی توانستید ببینید چه کار می کند، اما او توپ هایی می گرفت که همه از شنیدن آن متعجب شدند. قبل از لو یاشین، دروازه بان افسانه ای شوروی سابق نیز دروازه بان بود و اصلاً به دنبال کارهای پرخطر و خودنمایی نبود.

دروازه بان سابق تیم ملی و پرسپولیس اضافه کرد: در فوتبال امروز دروازه بان های بزرگی مانند مانوئل نویر، جانلوئیجی بوفون و … هستند. آنها به دنبال خودنمایی و ریسک نیستند. هدف یک دروازه بان باید گل نخوردن باشد و این در موقعیت واضح بیشتر و بهتر است.

وی به شکست پرسپولیس در اهواز اشاره کرد و یادآور شد: به نظر من این شکست ضربه به موقع فولاد مقابل پرسپولیس بود. شاید این باخت در دیدار با حریفان اصلی می توانست در بالای جدول باشد اما فولاد نشان داد که پرسپولیس باید تمرکز بیشتری داشته باشد نه مغرور. در فوتبال برد و باخت وجود دارد و در این شکی نیست، اما من در نیمه اول فوتبالی از پرسپولیس ندیدم. به نظر می رسید پرسپولیس همان طور بازی می کند که جواد نکونام و شاگردانش دوست دارند. پاس های بلند فولاد خوزستان به دروازه هم برای مدافعان تیم حریف عجیب بود. شیخ دیابات اگرچه قد بلندی دارد، اما مهاجم یا جنگنده قوی نیست. در آن سن می تواند با هجده قدم گلزن باشد، هرچند در بازی با فولاد یکی دو موقعیت صددرصد گلزنی را از دست داد. فولاد خوزستان انصافا مقابل پرسپولیس بسیار جنگنده و با انگیزه بود و معتقدم جواد نکونام می دانست از این دیدار چه می خواهد و به هدفش رسید.

بهروز سلطانی درباره حواشی بعد از این دیدار نیز گفت: نمی دانم در جریان بازی داخل و کنار زمین چه گذشت اما سر و صدای این دیدار بیشتر از دربی بود و عجیب به نظر می رسید. در فوتبال ایران مسئولی هست که در فوتبال اروپا بی معنی است. قبل از بازی نیمکت های دو تیم به هم نزدیک می شوند، دست می دهند، تشویق می کنند، به هم تعارف می کنند و… اما به محض تمام شدن بازی، خجالت می کشند. این چیزها یعنی چه؟ ببینید در فوتبال اروپا مربیان تیم ها قبل از شروع مسابقه دست نمی دهند و به هم تعارف نمی کنند، بلکه همه می نشینند و بعد از پایان مسابقه هر چه امتیازی باشد، دست می دهند و به یکدیگر احترام بگذارید. به نظر من باید از یک جایی شروع کرد و به این رسم بی معنی در فوتبال ایران پایان داد. اگر نیمکت های دو تیم باید قبل از شروع بازی دست بدهند و بخندند و بعد از بازی هر چه به ذهنشان می رسد صحبت کنند، بهتر است اصلا دست ندهند!

دروازه بان سابق پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: بازی با آلومینیوم اراک اصلا بازی آسانی نیست. نباید فراموش کرد که همین آلومینیوم پارسال پرسپولیس را از جام حذفی حذف کرد. پرسپولیس باید هر چه زودتر تجمع کند و با تمام توان مقابل آلومینیوم بازی کند. پرسپولیس در این بازی مهم و سخت نیاز مبرمی به 3 امتیاز دارد تا در صدر جدول بماند.

دیدگاهتان را بنویسید