طعنه سنگین وحید امیری به داور بازی با فولاد

طعنه سنگین وحید امیری به داور بازی با فولاد

همانند بازی گذشته، دیدار برگشت پرسپولیس و فولاد نیز به مصاف هم رفت. پرسپولیس که صدرنشین لیگ است مقابل فولاد شکست خورد و این دیدار حواشی زیادی به همراه داشت. از اخراج جواد نکونام و فریادهای کادرفنی فولاد تا صحنه مشکوک پنالتی دقایق پایانی شیخ دیابته. پس از پایان بازی درگیری هایی بین کادرفنی پرسپولیس و فولاد رخ داد و اگر حضور به موقع کریم باقری نبود، ممکن بود اتفاقات تلخ تری رخ می داد. اعتراض پرسپولیسی ها به حضور و بدحجابی لیدرهای باشگاه فولاد در سکوها و همچنین به مجازات وعده داده شده اصولگرا. همچنین در جریان بازی توپ جمع کن های کنار نیمکت فولاد در حملات پرسپولیس چند بار توپ اضافی را به داخل زمین زدند که باعث توقف بازی و گریه بازیکنان پرسپولیس شد. در خصوص اتفاقات جنجالی این بازی گفت وگویی با وحید امیری ستاره آرام و بی ادعای پرسپولیس داشتیم که بر خلاف همیشه به اتفاقات و البته داور بعد از بازی اعتراض کرد که در ادامه می خوانید.

اتفاقات بازی اهواز صدای بازیکن آرامی چون وحید امیری را هم بلند کرد. به نظر شما دلیل این همه حاشیه در این بازی چه بود؟

ببینید، ما بازی را باختیم و در فوتبال این اتفاق می افتد. اما من و بقیه تیم درباره رفتاری که در اهواز دیدیم بحث کردیم. آمدیم فوتبال بازی کنیم و مردم را سرگرم کنیم. ما همیشه مدعی فوتبال زیبا هستیم اما اتفاقات دیدارمان با فولاد واقعا زشت و ناامیدکننده بود. اگر کسی حاشیه ای دید یا حرکت نامناسبی انجام داد، به او بگویید. نیمکت فولاد و مربیان این تیم دوستان من هستند و مانند برادر بزرگم باقی می مانند. اصلا انتظارشونو نداشتم نمی دانم با صدقه هافبکی که همه برایش سر و صدا می کردند چه می شود.

از رفتار توپ جمع کن ها هم عصبانی بودی. به ما بگویید چه اتفاقی افتاده است؟

نمی دانم کجای دنیا واقعا این اتفاق می افتد. نگهدارنده توپ در طول حملات ما 3 بار توپ را به داخل محوطه جریمه زد تا بازی شکسته شود و داور بازی را متوقف کرد. ارزش دیدن این رفتارها به جز 3 امتیاز یا برد چیست؟ ما باید کاری کنیم که مردم از فوتبال لذت ببرند نه اینکه فوتبال را زشت جلوه دهیم.

یحیی گل محمدی هم خیلی عصبانی بود و اگر دخالت برخی افراد نبود ممکن بود اتفاقات بدتری بیفتد.

بعد از بازی سریع به رختکن رفتم و نمی دانم چه شد. اما آقا یحیی حق دارد شکایت کند. آنها گفتند مسابقه بدون تماشاگر برگزار شد، اما افراد زیادی با لباس فولاد در سکوها حضور داشتند. از اول بازی به ما توهین شد. با هر توپی که روی نیمکت حریف می آمد، چند نفر به زمین مسابقه می آمدند و به داور اعتراض می کردند و می خواستند او را پرس کنند. داور باید بازی را خیلی بهتر مدیریت می کرد اما نتوانست. تیم ما برای به دست آوردن این موقعیت سخت کار می کند. کادر فنی و بازیکنان تمام تلاش خود را کردند تا پرچم پرسپولیس بالا بماند و هواداران ما را خوشحال کنند. خیلی راحت به داور فشار آوردند و تمرکزش را از او گرفتند. نتیجه آن پنالتی سوخته ما بود. حالا ما باختیم و 3 امتیاز را از دست دادیم. تا زمانی که بتوانیم حداقل یک امتیاز بگیریم. چه کسی پاسخ هواداران ما را خواهد داد؟ چه کسی پاسخگوی امتیاز از دست رفته ما خواهد بود؟ به نظر من داور و ناظر بازی باید قاطعانه تری رفتار می کردند تا شاهد این اتفاقات نباشیم. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و شاهد فوتبال خوبی در اهواز نبودیم.

هواداران پرسپولیس هم در مقابل تصمیمات اساسی موضع محکمی گرفتند. فکر می‌کنید این مسائل داوری با ورود نهایی VAR حل می‌شود؟

قطعا تاثیر خواهد داشت. با این حال، برخی چیزها مانند مدیریت هیچ ارتباطی با VAR ندارند. دوانی فر روز خوبی نداشت و در حالی که به پنالتی نزدیک بود خطا نکرد. ما از زمین خودمان دیدیم که مدافع فولاد به دیاباته زد اما نمی دانم چرا داور آن را ندید. من از فشار آوردن به داور متنفرم و هرگز ندیده اید که من به داور اعتراض کنم. آنها ممکن است شرایط سختی داشته باشند اما وقتی به داوری رضایت می دهند باید با تمرکز بالا و آمادگی خوب وارد زمین شوند و بهترین کیفیت را داشته باشند. هر چه بود تمام شد و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و فوتبالمان را جذاب و تماشاگر پسند کنیم.

با توجه به شکست مقابل فولاد و پیروزی سپاهان، فاصله شما با تیم دوم به دو امتیاز کاهش یافت. ادامه فصل را چگونه می بینید؟

خب قبلا هم گفتم که در نیم فصل دوم کار آسانی نداریم و همه بازی ها سخت است. ما باید سخت کار کنیم و سخت بجنگیم تا بتوانیم صدر جدول را حفظ کنیم و در پایان فصل قهرمان شویم. ما به نتایج تیم های دیگر اهمیتی نمی دهیم و فقط می خواهیم روی بازی های خودمان تمرکز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید