طلوع موسیقی به یاد سردار دلا زنده شد/ «سرباز» در وحدت شنیده شد


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808177

وی در سومین شب از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر وحدت در تهران میزبان سردار سرتیپ پاسدار حاج قاسم سلیمانی از هنرمندان ارکستر رسانه ملی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارکستر سمفونیک و گروه کر رادیو و تلویزیون ایران از قدیمی ترین ارکسترهای کشور هستند که اخیرا با مشارکت چندین مجموعه موسیقی به یاد سپهبد مرحوم حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده است.

در این کنسرت که آغاز رسمی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر بود، علاوه بر بخش موسیقی پاپ جشنواره، ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما به رهبری آرش امینی و رازمیک اوهانیان، سرپرست گروه کر، حضور داشتند. آلبوم «سرباز» به خوانندگی امیرحسین سامی و منتخبی از سرودهای انقلابی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اجرا شد.

این کنسرت در حالی برگزار شد که به دلیل رعایت نکات بهداشتی مربوط به تاج، تنها 30 درصد از ظرفیت صندلی های تالار وحدت برای بازدید عموم آزاد بود. در همین حال حجت الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا گازوه مدیر سرویس موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما، محمود سالاری معاون فرهنگی وزارت ارشاد، حسن ریاحی دبیر 37 جشنواره موسیقی فجر من، محمد اللهیاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان نظام پزشکی مهمانان ویژه این کنسرت بودند.

یکی از لحظات جالب برنامه حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت بود که به نظر می رسید در کنسرت ارکستر سمفونیک صدا و سیما در تالار وحدت شرکت می کند اما به گفته مسئولان برگزاری موسیقی فجر وی. جشنواره برای تماشای نمایش در سالن حافظ (از مجموعه های زیر نظر بنیاد فرهنگی هنری رودکی) در چهلمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد. شرایطی که احتمال حضور وزیر مدیریت در جشنواره موسیقی فجر را به چند روز آینده موکول می کند.

«سرناد برای سازهای بادی» اثر آنتوان دورژاک، «سوئیت کوچک برای ارکستر زهی» اثر کارل نیلسن، «والس غمگین» اثر جان اسلیبوس، «پیروزی» اثر همایون رحیمیان و گزیده‌ای از آلبوم «سرباز» ساخته آرماند مهربان گزیده‌ای. از کنسرت دیشب ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما را تشکیل داد.

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از 22 تا 26 بهمن ماه 1400 به دبیری حسن ریاحی در بخش های مسابقه ای (جایزه باربادوس) و غیر مسابقه ای برگزار می شود. جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست های پژوهشی از دیگر برنامه های جشنواره است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید