طنین صدای انقلابی موج 95.5 مگاهرتز

ساعت: 19:29
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923539

«رادیو انقلاب» صبح امروز 1 باخمن 1401 فعالیت رسمی خود را روی فرکانس 95.5 مگاهرتز آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی رادیو انقلاب، باخمن ماهی بود که زمستان را به بهاری ماندگار تبدیل کرد تا بذرهای امید در دل ملت های مظلوم و آزاده جهان بجوشد. بر این اساس، امواج رادیویی در آستانه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1401 بار دیگر میزبان ندای طنین انداز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برای رسیدن به اقصی نقاط جهان از طریق «رادیو انقلاب» است.

رادیو انقلاب، رسانه ملت قهرمان ایران
ویژه برنامه «فجرآفرینان» نخستین برنامه ای بود که میزبان مهمانان ویژه «رادیو انقلاب»، جمعی از مسئولان، خانواده شهدا، نسل پنجم و برخی مدیران رسانه ملی بود.
حسین کاشانی پور قائم مقام ستاد مرکزی برگزاری مراسم دهه فجر یکی از مهمانان حاضر در این برنامه بود که به اهمیت ایجاد انقلاب رادیویی اشاره کرد و گفت: جامعه ما به فجر اعتقاد دارد و به فجر معتقد است. و این انقلاب مردمی ترین حرکت جهان از دیدگاه همه صاحب نظران تاریخ و سیاست است، اساس و اساس رویکرد آن بر اراده این ملت استوار است و چشم جهانیان را به این گونه معطوف کرده است. تا جایی که میشل فوکو، متفکر و نظریه پرداز آمریکایی، انقلاب ایران را «روح دنیای بی روح» می نامد.
وی افزود: به همین دلیل ستاد مرکزی مراسم دهه فجر به عنوان مجری بر این باور است که رادیو انقلاب می تواند رسانه ملت عزیزی باشد که پس از 44 سال همچنان پشتیبان نهضت اسلامی خود است. جوانان می توانند خبرنگار افتخاری رادیو انقلاب باشند و این حرکت در راستای حرکت همان جوانانی است که انقلاب اسلامی را در سال 57 به وجود آوردند. خوش آمدید و این هفت روز روزهایی است که همه شرایط را برای جشن دهه فجر انقلاب آماده می کنند.
جانشین ستاد مرکزی دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: از 12 بهمن ماه که مراسم اصلی در حرم مطهر امام (ره) برگزار می شود، مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر رسما آغاز می شود تا در نهایت در 22 بهمن جشن بزرگ و پرشور خانوادگی. انقلاب در تهران و تمام شهرهای ایران اسلامی رخ خواهد داد. سرودخوانی، برنامه مفرح در ارتباط با اعیاد رجبیه و برپایی نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان از دیگر برنامه های این ایام است.

خانواده شهدا غمگین اما افتخار می کنند
پرداختن به اهمیت نقش آفرینی جوانان و لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان زمینه ساز تداوم مراسم افتتاحیه رادیو انقلاب در ویژه برنامه فجر آفرینان پدر شهید فرید الدین معصومی از شهدای مدافع حرم شد. شاهچراغ برای بیان گوشه هایی از زندگی و شخصیت این شهید والامقام.
وی به عنوان مهمان این برنامه رادیویی با بیان اینکه خانواده های شهدا داغدار هستند اما افتخار می کنند که فرزندان خود را وقف دین الله تربیت کرده اند. ما از کودکی که فرید، از آنجایی که تمام اعمال زندگی خود را بر اساس کلام قرآن قرار می داد، سفر زندگی اش به هر حال به خوشی ختم می شد.
پدر شهید معصومی گفت: فرید از کودکی سعی می کرد برخلاف دستورات و سخنان قرآن عمل نکند.

کاش دوباره صاحب پسر می شدم
فرومنهی مادر شهیدان علیرضا، رسول و داود خالگی پور که به عنوان یکی دیگر از میهمانان این مراسم در برنامه فجرآفرینان نیز حضور داشت، با اشاره به خاطره ای تصریح کرد: یادم هست وقتی علیرضا اعزام شد، خبرنگاری با من مصاحبه کرد و پرسید. من، «تو زن هستی؟» از جلو است؟ من گفتم بله. دوباره پرسید: پسر بزرگت شهید شد و پسر دومت در جبهه است؟ جواب دادم: بله. پرسید چرا الان اینجا آمدی؟ گفتم آمده ام پسر سومم را بفرستم. پرسید هنوز پسر داری؟ پسر کوچکم را که آن موقع دو ساله بود به او نشان دادم و گفتم من هم این بچه را دارم.
وی ادامه داد: خبرنگار دوباره پرسید الان ناراحت نیستی؟ گفتم خیلی متاسفم، گفت: اگر ناراحتی چرا قبول کردی که پسر سومت به جبهه برود؟ خبرنگار بدون اینکه جوابی بدهد اشک در چشمانش حلقه زده بود و چیزی نگفت: «مامان حرفت را تکرار کن، باز هم گفتم. بعدها متوجه شدم که خبرنگار شهید «آوینی» است.

ساختار رسانه ای «رادیو انقلاب» مبتنی بر «جهاد تبیینی» است.
رضا کچ زاده که چهارمین سال است این رادیو را اداره می کند، درباره راه اندازی این رادیو گفت: رادیو انقلاب همچون سال های گذشته و در چارچوب راهبرد «جهاد تبیینی» سعی در تبیین بیشتر مبانی دارد. اهداف، واقعیت و آینده انقلاب شکوهمند. اسلامی برای عموم و نسل های جوان کشور بستر نشاط و امید برای آینده مردم ایران فراهم شود.
وی افزود: تبیین اثربخشی و کارآمدی انقلاب اسلامی و عبور آن از بسیاری از چرخش های مهم تاریخی، 4 دهه رویارویی با دشمنان نظام اسلامی به ویژه در عرصه رسانه و جنگ نرم و در نهایت ایجاد امید در بستر گام دوم انقلاب و تمرکز بر ساختن تمدن نوین اسلامی یکی از رسالت های مهم این رادیو برای انجام وظایف رسانه ای خود در قبال مطالبات مردم است.
مدیر رادیو انقلاب تصریح کرد: مغز افزار اصلی عملکرد این شبکه و چیدمان جدول پخش و ساختار عملکردی آن بر اساس «تلاش تبیینی» رسانه ها است که بر اساس تجربه سال های گذشته و همچنین ارزیابی الزامات امسال .
وی با اشاره به راهبردهای این صداوسیما تصریح کرد: تمرکز بر جهاد تبیین برای تبیین واقعیت های انقلاب اسلامی در جامعه، با تکیه بر ماهیت تحول آفرین انقلاب اسلامی و رفع مشکلات پیش روی کشور، اتخاذ راهبرد تهاجمی. در حوزه رسانه ای مقابله با جنگ هیبریدی دشمن، اتکا و تاکید بر «امید و نشاط» و تمرکز بر جوانان و نسل پنجم انقلاب اسلامی و تبیین اثربخشی و کارآمدی انقلاب اسلامی از جمله مواردی است که استراتژی های اصلی این رادیو
وی تبیین و ترویج دستاوردهای 44 سال اخیر نظام اسلامی با تمرکز بر توانمندی های داخلی و داخلی کشور را مهمترین رویکرد این رادیو اعلام کرد و گفت: توجه به الزامات دشمن شناسی و استکبار ستیزی در زمینه انقلاب اسلامی همراه با ارائه تاریخ معاصر، ارائه مکرر خطر نفوذ و نفاق در جامعه اسلامی و مقابله با آن و تبیین نقش و جایگاه نظریه مقاومت و تنش های منطقه ای آن در جهت منافع و امنیت ملی کشور. جمهوری اسلامی از رویکردهای رادیو انقلاب است.
کوچ زاده افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی، تکریم خانواده و تربیت فرزندان بر اساس موازین انقلاب اسلامی، حفظ وحدت و هویت ملی ایرانی، در سایه انقلاب اسلامی، تبیین ارزش هایی از جمله حجاب. “حقوق اسلامی زن” در جامعه اسلامی و مقابله با تبلیغات دشمن، تعمیق ارزش‌های ایثارگرانه در جامعه و ترویج سیره شهدا به عنوان مهمترین منشور انقلاب اسلامی، تبدیل بهمن ماه شادی و جشن ملی کشور با بازگرداندن یک هیجان خاطره انگیز از دیگر رویکردهایی است که در تولید برنامه های این رادیو مورد توجه قرار می گیرد. توسعه دهندگان و برنامه نویسان مستقر شده اند.
وی یادآور شد: ارائه گفتمان های انقلاب اسلامی با عنوان «مردم سالاری دینی»، «استقلال-آزادی»; جمهوری اسلامی، «ما می‌توانیم»، «استکبارستیزی» و شناخت جنگ‌های شناختی و نرم دشمن و برخورد با شبهات رسانه‌های دشمن نیز از جمله مواردی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است رادیو الگیناب از شنبه 10 بهمن ماه لغایت 9 بهمن ماه بر روی باند اف ام 95.5 مگاهرتز و همچنین در اپلیکیشن ایرانصدا قابل دریافت است. همچنین در سایت این رادیو به نشانی http://radioenghelab.ir ضمن پخش زنده و آنلاین رادیو؛ آرشیو برنامه ها، مصاحبه مکتوب مهمانان برنامه و سایر اخبار، کلیپ ها و گزارش ها و رویدادهای مربوط به انقلاب نیز موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید