ظرفیت همکاری دو کشور بررسی و تقویت شد/ رومانی می تواند در رشته های دو و میدانی، ژیمناستیک، شنا، شیرجه، واترپلو و سوارکاری به ایران کمک کند.

ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782629

دیدار با سفیر رومانی، وزیر ورزش و جوانان در تهران

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر ایجاد فرصت های همکاری در حوزه ورزش و جوانان رومانی و ایران گفت: ظرفیت همکاری ایران و رومانی در حیطه وظایف وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در دیدار با میرلا کارمن گرکو سفیر رومانی در تهران بر اهمیت حوزه جوانان تاکید کرد. یکی از زمینه های مهم همکاری ایران و رومانی می تواند تعامل و ارتباط بین جوانان به منظور ارتقای تبادل تجربیات بین جوانان از طریق جشنواره ها، جشنواره ها و سمپوزیوم ها باشد و در زمینه تعاملات فرهنگی توجه و توجه ویژه شود. جوانان.

وزیر ورزش و جوانان به تحصیلات عالی و ارتباط با دانشگاه ها و ایجاد فرصت برای جوانان دو کشور اشاره کرد و تصریح کرد: با تعامل آموزشی دو کشور، جوانان می توانند از فرصت های تحصیلی طرف مقابل بهره مند شوند.

سجادی در بخشی دیگر از سخنان خود به استفاده از اماکن ورزشی در دو کشور نیز پرداخت و تصریح کرد: ایران و رومانی با استفاده از توانمندی ها و نقاط قوت خود می توانند زمینه تعامل، ارتباط و همکاری های ورزشی را نیز توسعه دهند. با مطالعات کارشناسی برای استفاده از ظرفیت رومانی برای برپایی اردوهای آماده سازی تیم های ملی ایران قبل از بازی های آسیایی و المپیک.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: رومانی در رشته های دو و میدانی، ژیمناستیک، شنا، شیرجه، واترپلو و ورزش های سوارکاری نیز می تواند به توسعه این رشته ها در ایران کمک کند.

سجادی فرصت های اقلیمی ایران برای رشته های مختلف ورزشی را یکی از نقاط قوت کشور دانست و گفت: در فصول سرد سال همانطور که در برخی مناطق می توان اسکی روی برف انجام داد، در مناطق جنوبی نیز می توان اسکی روی آب انجام داد. .

وی نقاط موج سواری، پروازها و امکانات غواصی را از دیگر فرصت های مهم ورزشی و گردشگری ایران عنوان کرد که زمینه همکاری با کشورهای دیگر از جمله رومانی را دارد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که استقبال و حضور در رویدادهای مختلف ورزشی در دو کشور می تواند یکی دیگر از زمینه های همکاری مشترک ایران و رومانی باشد.

سجادی گفت: فرصت و ظرفیت همکاری در حوزه جوانان و ورزش بین رومانی و ایران وجود دارد و در چارچوب تعهدات وزارت ورزش و جوانان این فرصت ها بازنگری، تجدید و تقویت می شود.

میرلان کارمن گرکو، سفیر رومانی در تهران نیز با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر ورزش و جوانان گفت: روابط دیپلماتیک ایران و رومانی سال آینده 120 ساله می شود، بنابراین خواهان روابط ایران و رومانی در سال آینده هستیم. در حوزه ورزش و جوانان «تقویت و حتی اجرای برنامه های مشارکتی خوب.

سفیر رومانی در تهران با تبریک موفقیت ورزش ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک و سایر موفقیت های اخیر به وزیر ورزش و جوانان، از وضعیت خوب ورزش ایران ابراز خرسندی کرد و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در عرصه ورزش برقرار شود. رویدادهای بهتر.

میرلان کارمن گرکو با ابراز خرسندی از پیشنهادات حمید سجادی در زمینه همکاری ها و روابط دو کشور در حوزه ورزش و جوانان گفت: وزیر ورزش و جوانان فرصت های خوبی را برای دو کشور شناسایی کرد که قطعاً عملی است و امیدوارم. از این پس تقویت توسعه ارتباطات ورزش در هر دو کشور بیش از پیش محقق خواهد شد.

در این جلسه که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد؛ اسماعیل احمدی سرپرست این وزارتخانه، کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی و فرشید طهماسبی مدیرکل دفتر بین الملل این وزارتخانه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید