ظرفیت و جایگاه مسجد فراموش شد/ لزوم رعایت تقوا و انگیزه در برنامه های مسجد

ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794842

آیت الله عبادی با بیان اینکه ظرفیت و جایگاه مسجد به فراموشی سپرده شده و این مظلومیت تاریخ است، گفت: مسجد این ظرفیت را دارد که اگر تقوا و انگیزه در برنامه های آن رعایت شود، تاثیر آن به جامعه سرایت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش «هورستان»، آیت الله عبادی امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر مسجد جایگاه اصلی خود را پیدا کند به معنای تمدن مناسب جامعه بشری است؛ به طوری که اگر مسجد جایگاه اصلی خود را پیدا کند به معنای تمدن مناسب جامعه بشری است. این ایده آل است، اما ما با اهمیت فاصله داریم و موانع گاهی اوقات موانع تاریخی موروثی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آنقدر از دست مردمش گرفته شد که ائمه (ع) و علمای راستین از دست ظالمان دنیا خارج شدند که ظرفیت و جایگاه مسجد به فراموشی سپرده شد. و این مظلومیت ماجرا بود.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب همه تلاش استکبار جهانی فرصتی نداشت و ما تمام وقت خود را صرف تهاجم می کنیم که می خواهد حراست شود، افزود: تقصیر خودمان است که اولویت ها را رعایت نکردیم.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مسجد دو عامل اصلی می خواهد، افزود: یکی «مسجد بر اساس تقوا است. همان مسجدی که بنای آن از همان ابتدا بر پایه تقوای قوی ساخته شد.» برنامه های او نه از روی تقوا، بلکه در مقابل مسجد اسلام که آفتی بزرگ محسوب می شود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه می توانید از همه منابع علمی، حقوقی، فکری و دینی در راستای برنامه ریزی که محصول تقوا در جامعه است استفاده کنید، ادامه داد: مردان پاکی در این مسجد هستند که می خواهند مردم خود را پاکیزه کنند. . خوب، وقتی او نمی خواهد اتفاق خاصی نمی افتد.

وی گفت: اگر کاستی ها جبران شود و دلایل و دلایل از سوی مسئولان ارائه شود، چه کمتر که مثلاً مسجدی بدون امام جماعت نداشته باشیم که البته زیاد و بالاتر از همه به دلیل کیفیت است. که می تواند تشنگی افراد آخرالزمانی را سیراب کند و آسیب های موجود را اشباع کند.

آیت الله عبادی ادامه داد: اگر به این آرمان برسیم، تمدنی ایجاد می شود، یعنی ظاهر، باطن و رفتار جامعه به قدری زیاد می شود که نسلی که در این جامعه رشد می کند یا فردی که از بیرون وارد آن می شود. و متأثر می شوند و مسجد این ظرفیت را دارد که اگر تقوا و انگیزه آن در برنامه هایش رعایت شود، تأثیر آن به جامعه سرایت می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر مسجد مدینه آبگیری شود دیگر هزینه های مادی و معنوی برای جلوگیری از آسیب وجود نخواهد داشت، افزود: امروز شرایط خوبی در کشور و دنیا به دست آمده و 44 سالها تلخی کشیده، میوه ای شیرین دارد که نفرت انسان را از این خائنان و استکبار برانگیخته است که نوید حرکت معنوی عظیمی است که فرصتی در دستان شماست.

وی در پایان گفت: امیدواریم در برنامه های مسجد که امل الحیر است همه مسائل از این مکان مقدس برطرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید