ظریف در جریان مذاکرات حقایق برجام را برای مردم فاش نمی کند / اسناد دروغ های برجام باید جمع آوری شود

زمان: 13:08
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775822

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتظار می رود حامیان برجام در آینده به دنبال تحریف آن باشند ، گفت: کارگردانان مستند باید اسناد و مدارکی را برای برجام تهیه کنند و دروغ های این سند علنی نمی شود.

“هادی بیگی نژاد” ، عضو هیأت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دولت قبلی به دلیل اعتماد بیش از حد به غرب حقایق مربوط به برجام را ندید و نپذیرفت و تمام تلاشش این بود که از مذاکرات تنها یک نتیجه بگیرد که آن را به عنوان دستاورد خود به مردم ارائه می دهد.

وی گفت کشورهای برجام به اشتباه به ایران قول داده اند که این توافق تحریم ها را لغو و مشکلات این کشور از جمله مشکلات اقتصادی را حل می کند. لغو تحریم ها صرفاً یک وعده کاذب است که توسط تیم مذاکره کننده به مردم داده شده است.

نماینده مردم ملایر در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه برجام در 8 سال گذشته کل کشور را متوقف کرده است ، تصریح کرد: همه وزارتخانه ها و حتی بخشهای میانی دولت به برجام گره خورده اند. از وزیر نیرو درباره احداث نیروگاه س askedال کردیم و او گفت که باید تحریم ها برداشته شود ، وزیر صنعت ، وزیر فرهنگ و همه وزرا و رهبران کشور تعهدات خود را با نتیجه تحریم ها مقید کردند.

بیگی نژاد با اشاره به اینکه متأسفانه لغو تحریم ها و برجام به گفتمانی برای کارکنان دولت قبل تبدیل شده بود ، خاطرنشان کرد: هواپیمایی وارد کشور شد و اعضای کابینه با آن عکس یادگاری گرفتند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم کشور به مدت 8 سال به حالت تعلیق درآمده است که طرحی برای لغو تحریم ها برای کسانی که از ابتدا درک می کنند و کسانی که متن برجام را خوانده اند نیست ، تصریح کرد: وقتی منتقدان برجام تیم مذاکره کننده را به سمت متن برجام هدایت می کنند هیچ کدام از آنها قبول نکردند. این را به آنها گفت که متن را ترک کنند. آمریکا و اروپا قول داده اند که تحریم ها را لغو کنند ، بنابراین انجام خواهد شد!

عضو دفتر کمیته انرژی مجلس با اشاره به لزوم ایجاد چارچوب قانونی مشخص برای برخورد با مقامات و مدیرانی که در دوران تصدی خود مرتکب جنایت یا ترک جنایت شده اند ، ادامه داد: قوه قضائیه ابتدا باید چارچوب را مشخص کرده و سپس جدیت بگیرد. اقدامات برای مقابله با کارکنان اشتباه

بیگی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه اسناد برجام باید جمع آوری شود ، ادامه داد: آقای روحانی اخیراً اعلام کرد که ما در سال 1994 از فصل 7 شورای امنیت خارج شدیم ، در حالی که این بیانیه درست نبود ، مانند قطعنامه هایی که پس از برجام امضا شد. چندین بار اشاره کرد که شورای امنیت بر اساس ماده 7 ایران را تحریم می کند.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه انتظار می رود در آینده حامیان برجام سعی در تحریف آن داشته باشند ، تأکید کرد: مستندسازان باید اسناد و مدارکی را برای برجام و دروغ های این سند تهیه کنند تا بعداً حامیان برجام مردم را با نادرست تغذیه نکنند.

انتهای پیام / ک

دیدگاهتان را بنویسید