عادی سازی خنجر سمی برای مردم فلسطین است

ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794517

رئیس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه ای با تشبیه عادی سازی روابط با اسرائیل به خنجر زهرآگین طرف فلسطینی هشدار داد: عادی سازی فقط به نفع اسرائیل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با شبکه الشروق گفت دعوت الجزایر برای برگزاری نشست هم اندیشی با گروه های فلسطینی نشان دهنده تمایل این کشور برای اتحاد مردم فلسطین و احیای اقدامات مشترک است.

وی خاطرنشان کرد که حماس از این دعوت استقبال کرد و برای حضور در زمان مقرر اعلام آمادگی کرد.

چانیه ابراز امیدواری کرد که نشست فراکسیون قبل از نشست سران کشورهای عربی برگزار شود تا مردم فلسطین در این نشست متحد شوند و به مسئله فلسطین بپردازند.

وی بر آمادگی حماس برای شرکت در کنفرانس جناح های فلسطینی قبل و بعد از نشست سران عرب تاکید کرد و گفت که هیچ پیش شرطی برای مشارکت وجود ندارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما معتقدیم که در مذاکرات الجزایر باید در مورد چگونگی احیای نهادهای فلسطینی و راهبرد مقابله با اشغالگران به توافق برسیم. وضعیت کنونی فلسطین چالش‌های بی‌سابقه‌ای را به همراه دارد، بنابراین نیاز به اراده واقعی و تصمیم جدی برای پایان دادن به شکاف در جناح‌های فلسطینی و اتحاد مجدد آنها دارد.

چانیه گفت: «هر نشست فلسطینی در پایتخت الجزایر به دلیل نقشی که در حمایت از آرمان دارد، اهمیت ویژه ای دارد. برای من افتخار است که در اجلاس سران فلسطین در الجزایر رئیس هیئت جنبش هستم و اگر نه، سفر به الجزایر در راس هیئت جنبش برای من افتخار است.

عبدالمجید تابون، رئیس جمهور الجزایر، 6 دسامبر در نشستی مطبوعاتی با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین، عزم کشورش برای پذیرایی از گروه های فلسطینی را اعلام کرد.

وی هشدار داد که ما باید با برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و مجلس ملی موافقت کنیم و سپس بر سر رهبری وحدت ملی و برنامه یکپارچه مبارزه به توافق برسیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که نشست الجزایر یک “فرصت جبران ناپذیر” است و نباید از دست داد.

وی از الجزایر برای حمایت از مردم فلسطین با کمک های مالی و دانشجویی و ایجاد زمینه ای برای حمایت از ثبات مردم ما تشکر کرد.

چانیا در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت: آنچه در روزنامه بریتانیایی تایمز درباره اختلافات بین حماس منتشر شد، توهم بی اساس است. حماس یک جنبش متحد، قوی و در حال تحول در خط مقدم پروژه مقاومت فلسطین است.

وی در خصوص توافقات ابراهیم گفت: ما معتقدیم عادی سازی خنجر سمی از سوی مردم فلسطین و دری است که اسرائیل از طریق آن به منطقه سرایت می کند. هر کس فکر می کند که عادی سازی مشروعیت را تحکیم می کند یا نفوذ آن را افزایش می دهد، اشتباه می کند. زیرا عادی سازی به طور کلی شر است و فقط به نفع رژیم صهیونیستی است.

چانیه با بیان اینکه روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران ستونی محکم در حمایت از مقاومت فلسطین است، گفت: دشمن صهیونیستی معتقد است که با محاصره و تجاوز می تواند اراده ملت ما را در هم بشکند اما این یک توهم است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید