عادی سازی در مدارس به صدا در می آید تاج زنگ / پروتکل ها رعایت نمی شود، دانش آموزان میزبان می شوند

ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789305

از آنجایی که شرایط همیشه تغییر می کند، مقامات باید انعطاف پذیری لازم را برای هر گونه تغییر برای کمک به ایمنی هر دانش آموز داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ زندگی در دوران اپیدمی کرون برای والدین و فرزندان نسبتاً دشوار است، بازگشت به مدرسه یک گام مهم و امیدوارکننده است، می بینیم که تعدادی از دانش آموزان به کلاس درس بازگشته اند.
بیش از یک میلیارد دانش آموز به دلیل تعطیلی سراسری مدارس در کشورهای خود هنوز قادر به حضور در مدرسه نیستند. با این حال، 105 کشور از 134 کشوری که مدارس در آنها تعطیل است (78٪) تصمیم گرفته اند مدارس خود را در تاریخ خاصی باز کنند. 59 کشور از 105 کشور در حال حاضر مدارس خود را باز کرده اند یا قصد دارند به زودی بازگشایی شوند. معمولاً توسط دولت های ملی یا ایالتی، اغلب با مشورت مقامات محلی ساخته می شود.

هنگام تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس، مقامات باید مزایا و خطرات آموزش، بهداشت عمومی و عوامل اجتماعی-اقتصادی را با توجه به وضعیت داخلی آنها در نظر بگیرند. بهترین منافع هر کودک باید با استفاده از شواهد موجود در رأس این تصمیم گیری ها باشد، اما شیوه انجام این کار در مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است.

تصمیم گیری در مورد اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در مدارس و تعطیلی یا بازگشایی آنها باید با سایر تصمیمات مربوط به اقداماتی مانند فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت عمومی در جامعه سازگار باشد. بازگشایی مدارس معمولاً یک رویداد جداگانه نیست، بلکه بخشی از اقدامات دیگر برای بازگشایی سایر کلاس ها و فعالیت ها مانند بازگشایی کارخانه ها، حمل و نقل عمومی و فعالیت های تجاری در سراسر کشور است.

مدارس باید برنامه ریزی لازم را داشته باشند و ببینند چه اقداماتی می توانند برای اطمینان از ایمنی دانش آموزان، معلمان و سایر کارکنان هنگام رفتن به مدرسه انجام دهند تا افراد جامعه اعتماد به نفس لازم برای فرستادن فرزندان خود را به مدرسه داشته باشند.
بازگشت به مدرسه این بار کمی متفاوت از آنچه قبلاً شما و فرزندتان به آن عادت داشتید به نظر می رسد. بسته به شرایط محلی، مدارس فقط می توانند به طور موقت باز شوند و به طور موقت بازگشایی شوند، زیرا شرایط همیشه تغییر می کند، مقامات باید برای محافظت از هر دانش آموز آمادگی لازم را برای تغییر آماده کنند.

47efec03 bcb6 4b1a aa9d 38ecd1e47737 خبر خاکستری

من در مورد عدم رعایت پروتکل های تاج گذاری در برخی مدارس بسیار نگران هستم

معاون وزیر بهداشت در جمع اصحاب رسانه گفت: متأسفانه برخی از مدارس پروتکل هایی را که به آنها تذکر داده شده بود رعایت نکردند و از همکاران خواستیم به این موضوع رسیدگی کنند. زیرا سلامت دانش آموزان برای ما اهمیت زیادی دارد.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه گام ششم طرح شهید سلیمانی در حال انجام است، همچنین از تغییر ضوابط رنگ تاج این شهر در هفته های آینده خبر داد.
کمال حیدری در خصوص بازگشایی مدارس با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون افراد بالای 12 سال است، گفت: برای افراد زیر 12 سال که واکسینه نشده اند، بازگشایی منوط به رعایت تمامی پروتکل های ابلاغی است. . و پرورش.

وی افزود: اگر این موارد جدی گرفته نشود، بسیار نگران هستیم و اشتباه بزرگی است. اما همکاران آموزش و پرورش قول داده اند که رعایت کنند.

حیدری ادامه داد: مقرر شده است که قبل از حضور مردم در مدارس و بازگشایی مدارس، همکاران ما در حوزه سلامت نظارت و تایید مدرسه را از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی برای امکان بازگشایی فراهم کنند. متأسفانه برخی از مدارس پروتکل هایی را که به آنها اخطار داده شده بود رعایت نکردند و ما قویاً از همکاران خود خواستیم به این موضوع رسیدگی کنند. زیرا سلامت دانش آموزان برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: از سوی دیگر افزایش دامنه واکسیناسیون در افراد بالای 12 سال خطر را کاهش می دهد. اگر مدارس باز شوند و پروتکل ها رعایت نشود، قطعا ضربه خواهیم خورد.

33a58d6e b2d5 42a0 85d1 33e5d1cac3db خبر خاکستری

معیارهای بازگشایی مدارس در حال تغییر است

معاون وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر برخی اظهارنظرها مبنی بر لزوم تغییر ضوابط رنگ آمیزی تاج شهرها، تغییر ضوابط اعلام رنگ تاج را بیان کرد. در شهرها برنامه ریزی شده است. . برای مردم و مسئولان راحت بود که بدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

3ad7544b 7353 4482 a22c 91e3da1965f9 خبر خاکستری

تمامی مدارس چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل های بهداشتی دایر است

فرحناز قائد امینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: 15 شهریور سال تحصیلی را در هر شرایطی شروع می کنیم. اگر وضعیت این قسمت قرمز باشد کلاس ها به صورت غیرحضوری و در صورت زرد به صورت ترکیبی و در صورت سفید بودن طبق روال قبلی (حضوری) برگزار می شود.

وی افزود: در برخی از روستاهای کم جمعیت کلاس ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود اما در مناطقی که جمعیت دانش آموزی زیاد است بسته به شرایط یا ساعات حضور در مدرسه و یا مسافت کمتر می شود. .

قائد امینی با اشاره به اینکه نحوه حضور دانش آموزان در مدارس بستگی به برنامه ریزی هیئت مدیره مدرسه دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط عادی تمامی مدارس در طول هفته باز هستند.

وی درباره استفاده از فضای مجازی در موقعیت های پس از کرون گفت: اگر شرایط سفید باشد 20 درصد آموزش ها به صورت نیمه وقت انجام می شود تا روشی که شروع کردیم به بلوغ کافی برسد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده توسط خبرنگار ما از مدارس استان چهارمحال و بختیاری، کلیه مدارس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باز هستند و درصد بالایی از معلمان و دانش آموزان هر دو دوز واکسن تاج را دریافت کرده اند و در صورت داشتن تاج دانش آموزی. واکسن .اگر تزریق نکرده باشد موظف است دائماً آزمایش تاج را انجام دهد و جواب را به مدیر مدرسه بدهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید