عادی سازی نمی تواند نفرت مردم عرب از اسرائیل را کاهش دهد

این روزنامه نوشت: در داستانی که مردم اسرائیل پس از امضای توافق نامه عادی سازی روابط با کشورهای عربی به خود گفتند، محتوای آن این بود که کشورهای عربی فلسطینی ها را فراموش کرده و اعراب را به صلح آتشین با اسرائیلی ها سوق می دهند. داد، اما عکس هایی که قطر منتشر کرد واقعیت دیگری را نشان داد و ثابت کرد که روایت فلسطینی ها زنده است و صدها میلیون نفر به آن اعتقاد دارند.

یدیعوت اخرانوت افزود: مسئله فلسطین نیز از خاورمیانه فراتر رفته و فلسطینی ها هزینه های زیادی را در میان عجم و غیرمسلمان خرج کرده اند.

این روزنامه ادامه می دهد: علیرغم اینکه در سال 2022 زندگی می کنیم، آنچه در روزهای اخیر از قطر پخش شده است، عکس ها و فیلم هایی را نشان می دهد که نشان می دهد اسرائیل خشن و بی رحم بوده و از سال 1948 دست به کشتار زده است. پاکسازی جمعی و قومی هدفمند علیه فلسطینی ها.

یدیوت نوشت: اسرائیلی ها باید می دانستند که بسیار ساده انگارانه است که باور کنیم توافق نامه عادی سازی یک معاهده صلح روی کاغذ است، به سادگی نظر صدها میلیون عرب را در مورد اسرائیل تغییر می دهد و نظر منفی آنها را مثبت می کند. .

این روزنامه افزود: این توافق حتی نمی تواند نظر مردم کشورهای عربی مانند مصر را که در خط مقدم کشورهایی که توافق نامه عادی سازی را با اسرائیل امضا کردند، تغییر دهد، مردم عرب در جام جهانی قطر تاکید کردند که آنجا چیزی شبیه اسرائیل نیست و تمام آنچه وجود دارد فلسطین است، بلکه فلسطینی است که محدود به کرانه باختری و نوار غزه نیست، بلکه فلسطین تاریخی است که شامل تل آویو، حیفا و ایلات نیز می شود.

یدیعوت نوشت: تمام توافقات عادی سازی که طی سالیان گذشته امضا شد، توافقی بین دولت ها بود و هدف آن توسعه منافع مشترک بود، اما اسرائیلی ها باید بدانند که نباید در دام روایت های ساده لوحانه بیفتند، زیرا آنچه در آن روزها اتفاق افتاد، اخیراً شاهد بوده‌ایم، سیلی بزرگی است و مضمون آن این است که ملت‌های عرب و مسلمان، بلکه همه آزادی‌خواهان جهان به این مقوله معتقدند که «اشغال‌گر ظالم» و فلسطین کشوری آزاد است.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم با ارسال پیامی به قطر و فیفا نسبت به اقدامات هواداران مسلمان علیه رسانه ها و حامیان این رژیم اعتراض کرد.

بر اساس آن گزارش، شورای امنیت داخلی رژیم درباره امکان صدور هشدار سفر به قطر رایزنی کرده است.

رویارویی تماشاگران عرب و شهروندان رژیم صهیونیستی در قطر باعث شد تا این رژیم هویت شهروندان خود را پنهان کند.

در همین راستا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه از تمامی خبرنگاران اسرائیلی حاضر در قطر درخواست کرد که هویت خود را کاملاً مخفی نگه دارند و به زبان عبری صحبت نکنند و از علائم و نشانه هایی که نشان دهنده اسرائیلی بودن آنها باشد استفاده نکنند.

این شرکت از روزنامه‌نگاران اسرائیلی خواست از میکروفون‌هایی استفاده کنند که بدون علامت هستند و آنها را اسرائیلی نمی‌دانند.

صهیونیست ها از اعلام هویت خود در قطر می ترسند، زیرا روزنامه نگاران اسرائیلی که می خواستند با تماشاگران جام جهانی قطر مصاحبه کنند، در روزهای اخیر بارها و بارها رویگردان شدند و هیچکس حاضر به مصاحبه با آنها نشد.

اشغالگران اسرائیلی فکر می کردند عادی سازی روابط با چندین کشور عربی امنیت و آینده بهتری را برای آنها به ارمغان می آورد، اما جام جهانی قطر ثابت کرد که مانند گذشته جایی در منطقه و در بین کشورهای اسلامی و عربی و حتی بسیاری از کشورهای عربی هستند. کشورهایی که روابط رسمی با رژیم اشغالگر دارند، داشته اند، نداشته اند و حمایت از مسئله فلسطین به یکی از داغ ترین موضوعات جام جهانی کنونی تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید