عاشقی در لجن «ماهان» ایده ای که برای مستندها مفید است


ساعت: 18:43
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1805771

در چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر دو فیلم «جلسه خصوصی» و «ماهان» در برج میلاد برای اصحاب رسانه به نمایش درآمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امید شمس کارگردان فیلم «برخورد خصوصی» که سال ها بعد فیلم کوتاه ساخت، حالا اولین فیلم بلند سینمایی خود را در جشنواره اکران کرده است، در اولین نمایش این فیلم توانست با استقبال نسبی رسانه ها مواجه شود.

باخمن ارگ که فیلم شگفت انگیز «پوست» را در جشنواره سال گذشته داشت، بارها در این فیلم با کارگردانی و دو نفر دیگر فیلمنامه را بازنویسی کرده است، بنابراین نتیجه این کار گروهی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار به عنوان بازیگران اصلی این فیلم بازی قابل قبولی ارائه کردند. اگرچه نیمه اول فیلم را می بینند، اما ممکن است عده ای ایزدیار را با «هر روز و یک روز» مقایسه کنند و او را به تکرار نقش های ضعیف متهم کنند، اما روند فیلم و تصمیم گیری ها در این نقش در نهایت عاشقانه است. آنچه در فضای زندان گفته می شود را به تصویر می کشد. فضایی که سعی می کند زیبایی یک رابطه عاشقانه را از دل مشکلات، تاریکی و ناامیدی به مخاطب نشان دهد.

فیلمی که احتمالا در گیشه با استقبال مخاطبان مواجه خواهد شد.

حمید شاه خاتمی که با کمک پدرش علی شاه خاتمی به عنوان تهیه کننده اولین فیلم بلند سینمایی خود به نام ماهان را در جشنواره کارگردانی کرد، هم در ایده و هم در داستان ضعف های جدی داشت.

داستان مردی است که عاشق بازیگری است اما با پیشنهاد اولین نقش مهمش روی صحنه با مشکلی روبرو می شود که زندگی اش را تحت تاثیر قرار می دهد.

ایده فیلم در نهایت می تواند به یک مستند تبدیل شود که احتمالاً تأثیر بیشتری خواهد داشت.

ایده و روایت فیلم الکن به حدی است که کارگردان مجبور شد برای اصلاح فیلمنامه، روایت‌های دیگری از آیین‌های مذهبی در کلیساها، کنیسه‌ها، آتشکده‌ها و مساجد بگنجاند و او را با دوچرخه به نقاط مختلف ایران ببرد. بدون هیچ کمکی برای داستان تک خطی اش.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید