عاشورا حاصل سکوت و بی بصیرت و بی تفاوتی ماندگارترین درس عاشورا است.


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888140

در واقعه عاشورا حق و باطل در فضایی غبارآلود و عاصی در مقابل هم قرار گرفتند و در اینجا سکوت املاک جاهلانه با شهادت پاک ترین مردم روی زمین در بعدازظهر عاشورا پایان یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، واقعه عاشورا یکی از مهم ترین وقایع تاریخ بشریت به ویژه تشیع است که در سال 61 هجری قمری رخ داد.

حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) برای احیای اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) در جامعه مغفول آن روزگار قیام کرد و چراغ هدایت را در برابر چشمان تاریخ افروخت و بهترین و باارزش ترین دارایی خود را که جانش بود فدا کرد. ، با شهادتش دین را ترویج کند.امروز برای ما نشانه خوبی باشد.

یکی از مضامینی که در شکل گیری واقعه عاشورا نقش مهم و تاثیرگذاری دارد، نقش نخبگان جامعه است، سکوت نخبگان قبل و بعد از واقعه عاشورا نقص بسیار مهمی در ایجاد این واقعه بود. و مظلومیت امام حسین (ع) و اهل بیتش.

در واقعه عاشورا حق و باطل در فضایی غبارآلود و عصیانگر در مقابل هم قرار گرفتند و در اینجا سکوت املاک جاهلانه به شهادت پاکترین مردم روی زمین در ظهر عاشورا و مصائبی که بر اهل بیت وارد شد ختم شد. معصومیت و پاکی


مهمترین درس عاشورا مقابله با ظلم و ظلم و استکبار است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از روز قیام امام حسین (ع) به عنوان نمایش عبادت و بندگی یاد کرد و گفت: ایشان بارها هدف خود را از قیام اعلام کردند و آن را به ایستادگی و عدم سازش با قیام دعوت کردند. ظالم و به برگزاری مراسم و هیئت های عزاداری برای احیای معنویت در جامعه می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی همچنین به درس های قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: مهمترین درس عاشورا مسئله آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و استکبار و صراحت و شجاعت است. امام حسین (ع) قطعا باید الگوی همه ما باشد

وی با اشاره به اینکه در این واقعه بزرگ درس هایی مانند ایثار، شهادت طلبی، عدالت خواهی، مقابله با ظلم، رهبری و… نهفته است، ادامه داد: بنابراین باید در مورد حوادث این ایام تا حد زیادی فکر کرد. تا حد امکان تا آنها یاد بگیرند.

قریشی علم را مبنای عزاداری نیز برشمرد و گفت: فلسفه عزاداری باید توسط علما برای عزاداران تعریف و تبیین شود.


اگر بصیرت نباشد جای جلاد و شهید عوض می شود

امام جمعه میاندوآب در این زمینه به خبرنگار ما به اهمیت بصیرت اشاره کرد و گفت: اگر بصیرت و آگاهی در جامعه نباشد، دشمنان به راحتی جای شهدا و جلادان را عوض می کنند و مسیر مردم را تغییر می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: حادثه کربلا یکی از موضوعاتی است که نقش بصیرت و آگاهی در آن به چشم می خورد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای اصلاح امت سلف خود و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد که معرفی کرده بودند اما دشمن از عدم آگاهی و بصیرت سوء استفاده کرد. مردم و با ایجاد این دروغ که جنگ به خاطر دولت است، راه مردم را تغییر داد.

حسن زاده با بیان اینکه تبلیغات و جنگ رسانه ای یکی از ابزارهای دشمن است، تصریح کرد: در قیام کربلا شاهد ایجاد رعب و وحشت در بین مردم بود و در کنار این ویژگی های غیر هوشمندانه نیز نقش بسزایی داشت.

حسن زاده با تاکید بر لزوم هوشیاری در برابر دشمنان، تصریح کرد: باید از شاخ تبلیغاتی دشمن ترسید و ابن زیاد و شمر را از همان زمان می شناخت و پیشاپیش آنها بصیرت داشت.


بصیرت یکی از مهم ترین درس های قیام عاشورا است

این کارشناس علوم دینی با اشاره به نقش بصیرت گفت: در طول تاریخ اسلام شاهد به وجود آمدن مشکلاتی بوده ایم که علت همه آن ها کوتاهی مسئولان در تحلیل درست وقایع برای مردم و مردم است. اطلاعات نادرست در مورد داستان.”

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه حادثه کربلا از جمله حوادثی است که نقش بصیرت در آن نمایان است افزود: جاهل ها با سکوت خود نقش مهمی در شکل گیری حادثه عاشورا داشتند.

فرمود: مردم کوفه و مردم جاهل با وعده ها و نیرنگ های ابن زیاد گمراه شدند و امام حسین (ع) را اجنبی خواندند و او را تنها گذاشتند.

این کارشناس علوم دینی با بیان اینکه بصیرت یکی از مهم ترین درس های قیام عاشورا بود، تصریح کرد: باید همیشه هوشیار باشیم و پشت روستا حرکت کنیم و فریب ترفندها و دسیسه های دشمنان را نخوریم.

در طول تاریخ تضاد حق و باطل وجود داشته است و برای شناخت راه راست باید این بصیرت داشت که نقش خواص جامعه در این زمینه بسیار مهم است.

از سوی دیگر، آنچه بر همگان آشکار و آشکار است، اهمیت عزاداری و شور حسینی در کنار توجه به هوشمندی و مبانی قیام ابا عبدالله (علیه السلام) و درس های قیام عاشورا است که نیازمند آن است. برای تعمیق دانش و آگاهی بیشتر توضیح داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید