عبور مجرمان مسلح از سد قانون/ بار ۲۷ دستگاه اجرایی بر دوش نیروی انتظامی


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855667

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان گفت: قوانینی که در سال های اخیر برای جلوگیری از بکارگیری سلاح به تصویب رسیده است باید تغییر کند تا بتوانیم در شرایط فعلی جرم را کنترل کنیم اما تاکنون هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. نگرش.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ; اعتصاب غذای مجرمان سایبری در فضای مجازی و برخی رسانه ها امروز بیش از گذشته به چشم می خورد، هرچند با توجه به گسترش فضای مجازی برخی از این تخلفات بازخورد بیشتری در افکار عمومی داشته است، اما گفته می شود مجرمان اسلحه و سلاح گرم می گیرند و اگرچه آنها در دام مجریان قانون و قوه قضاییه می افتند، می توانند از چنگ قانون کاخ فرار کنند.

استان گلستان یکی از استان هایی است که گسترش سلاح گرم و غوغا در آن در بین استان های کشور زیاد است و یکی از دلایل آن شغل کشاورزی مردمی است که برای حفظ مسائل دامی و قومیتی و اختلافات بین آنها مجبور به حمل سلاح سرد یا گرم بوده اند. چرای گاو و وجود گونه های مختلف حیوانات وحشی مشروط به شکار یا عروسی و ابراز شادی، صدای شلیک گلوله در روستاها به گوش می رسد.

در استان گلستان، تکثیر و استفاده از سلاح های غیرمجاز به گفته کامران یادگاری، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان، معضل سرقت های مسلحانه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. این روزها بیش از هر زمان دیگری گزارش می شود.


موتورسیکلت و سلاح غیرمجاز دو جزء اصلی جرم هستند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان می گوید: بر اساس ماده 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، هرکس می تواند به طور غیرمجاز اقدام به خرید، نگهداری یا حمل اسلحه گرم یا اسلحه گرم یا شکاری و یا آنها نماید. سلاح . . قطعات موثر یا مهمات با آنها معامله دیگری انجام دهید، مجازات آن تا دو سال حبس است.

یادگاری بابیان اینکه بر اساس قانون فرادجا 26 تکلیف تعیین تکلیف شده و اولین تکلیف تامین امنیت و تامین آسایش فردی و اجتماعی است، گفت: جرایم مورد استفاده مجرم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان گلستان تعداد موتورسیکلت ها بالاتر از میانگین کشوری است و همانطور که اشاره کردیم امنیت محصولی است با 27 دستگاه و چون سایر دستگاه ها فعالیت کمتری دارند نقش پلیس بیشتر است. قابل رویت. در مورد سلاح و جرایم آن، شورای امنیت برای هر ارگانی وظایفی را محول کرده است زیرا در بحث پیشگیری موقعیتی و اجتماعی ضعیف هستیم. ما خواهان بازخورد در مورد پیشگیری از اجرای قانون هستیم و باید به مردم بگوییم که چرا سرقت افزایش یافته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قوانینی را که در سال های اخیر برای جلوگیری از استفاده از سلاح به تصویب رسیده تغییر دهند تا بتوانیم در شرایط فعلی جرم و جنایت را کنترل کنیم اما تاکنون هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. .

یادگاری گفت: این قوانین باید متناسب با شرایط روز جامعه باشد و شاید قوانین سال های گذشته با روزهای آخر متفاوت باشد. ما شاهد اتفاقاتی از جمله برکات در استان بوده ایم و قوه قضائیه باید در مسیر قانون حرکت کند و این اصلاح نیاز است، «با این قوانین فکر نمی کنم بتوانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم.


تشدید مجازات های قانونی متخلفان مسلح

نیلوفرکیمی، دادیار پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مرکز استان گلستان گفت: تا قبل از سال 90 قوانین پراکنده ای در خصوص استفاده از سلاح و مهمات غیرمجاز وجود داشت، اما به دلیل اهمیت حمل سلاح، این موضوع مورد تاکید قرار گرفت. قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مرکز گلستان ادامه داد: بر اساس این قانون حتی تعمیر اسلحه نیز باید با مجوز و زیر نظر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح باشد.

وی یادآور شد: اما مردم از این قوانین آگاهی ندارند و وظیفه هر شهروندی است که علاوه بر اطلاع رسانی به رسانه ها، بررسی مختصری در زمینه استفاده از سلاح داشته باشد.

سخنگوی سپاه بابیان اینکه در اطلاع رسانی شهروندان در مورد اسلحه ضعف وجود دارد و امیدواریم همه مردم این قانون را بخوانند، تاکید کرد: حمل اسلحه هم جرم است، چرا باید احساس کرد که باید اسلحه همراه داشته باشد؟

حکیمی در خصوص پیگرد متخلفان و مجرمان استفاده کننده از اسلحه افزود: طبق قانون یکسری محدودیت ها وجود دارد و برای متخلفان حمایت صادر می شود و نمی توانیم برای برخی جرایم بازداشت موقت داشته باشیم و بسیاری از این افراد در تاریخ آزاد می شوند. وثیقه و این تصور وجود دارد که قوه قضاییه به این افراد آرامش می دهد و باید رویکرد قانونی کار با این افراد تقویت شود.

وی گفت: برای افرادی که برای بار اول اسلحه حمل می کنند حکم قضایی صادر می شود و این گونه نیست که در صدور حکم مردد باشیم و اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشیم و این کار قضات ما را با مشکل مواجه می کند. ” نمی توانم آن را ببینم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم به این موارد دسترسی ندارند و نمی توانیم این موضوعات را به اطلاع عموم برسانیم و همین موضوع باعث می شود که مردم از دید خود درباره این موضوعات قضاوت کنند.

گفتنی است استفاده از سلاح سرد و گرم در سال های اخیر به وجهه فرهنگی و اجتماعی نقاط مختلف استان که مورد توجه بسیاری از مسافران است لطمه زده است و از این رو برخورد قاطع با مجرمان قطعا می تواند این جرایم را از بین ببرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید