عجله برای تصویب طرح شفافیت در هیات امنا رد شد/ بررسی این طرح نیاز به کار کارشناسی بیشتری داشت


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855862

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایراد شورای نگهبان نسبت به حاضران در طرح ممکن است صحیح باشد و برای رفع این ابهام مجلس باید در فرصت مناسب با کارشناس دقیق کار کند.

احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی با اشاره به ایرادات هیأت امنا به طرح شفافیت سه قوه گفت: متاسفانه مجلس برای بررسی و تصویب این طرح عجله داشت و همین امر باعث شد که هیئت امنا نسبت به برخی از بندهای آن اعتراض کند. “

وی با اشاره به اینکه مجلس ایرادات هیأت امنا به این طرح را پذیرفت چرا که می‌توان پیش‌بینی کرد تصویب چنین طرح مهمی در کوتاه‌مدت و عجولانه ایرادات و ابهاماتی را در پی داشته باشد، تصریح کرد: باید کار کارشناسی بیشتری انجام شود. روی این پلان که یک پلان کامل بوده و تقریبا تمامی قطعات و دستگاه ها را شامل می شود.

فلاحی با تاکید بر اینکه مجلس آمادگی بررسی دقیق ایرادات هیات امنا و رفع ابهامات موجود را دارد، ادامه داد: نکته مهم این است که هیات امنا این طرح را رد نکرده و تنها چند ابهام و ایراد به آن ارائه کرده است. به درستی.” اجازه داده شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد که آیا در بررسی این طرح قوانین قبلی از جمله قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و قانون تقویت سلامت دستگاه ها و مبارزه با فساد در نظر گرفته شده است؟ در لایحه مجلس باید سایر قوانینی که قبلا و طی سالیان گذشته تصویب شده است نیز لحاظ شود، زیرا در شرایط فعلی ما در کشور نیازی به تصویب قانون جدید نداریم.

وی با اشاره به اینکه طبق اطلاعیه موسسه حقوقی کشور 4000 قانون اضافی در کشور وجود دارد، ادامه داد: قوانین قبلی باید اصلاح شود و در صورت لزوم قوانین قبلی که ناکارآمد هستند لغو شود، در غیر این صورت طرح شفافیت قوای سه گانه در صورتی که به تصویب هیأت امنا برسد و به قانون تبدیل شود، سرنوشتی مشابه قوانین قبلی خواهد داشت.

فلاحی گفت: ایراد هیات امنا به دست اندرکاران طرح ممکن است صحیح باشد و برای رفع این ابهام مجلس نیاز به کارشناسی، دقت و به موقع بودن دارد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید