«عدالت آموزشی» محقق نشد. «تبعیض آموزشی» هم اضافه شد!

ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782991

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش واکسیناسیون را شرط بازگشایی مدارس ندانست و تهویه و فاصله را شرط بازگشایی دانست و این نشان می دهد که مسئولان این وزارتخانه با رفع این مشکل نسبت به بسیاری از دانش آموزان تبعیض قائل شده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه های اجتماعی راه دانا؛ صبح امروز علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با تاج و تخت در کلانشهر تهران با بیان آمار واکسن دانش آموزان به رسانه ها گفت: 45 درصد دانش آموزان بالای 12 سال تهران واکسینه شده اند.

با این حال مایه تاسف است که همیشه تناقضات فاحشی در زمینه آمار تاج وجود دارد. اما با وجود ستاد ملی ولیعهد، گاه آمارهای نامناسب و متناقضی در رسانه ها منتشر می شود.

به عنوان مثال، 28 مهرماه، یکی از خبرگزاری های معروف کشور در آماری که شبکه شاد از آمار دانش آموزان واکسینه شده در تهران ارائه کرده است، نوشت: 63.31 درصد دانش آموزان تهرانی واکسن خود را دریافت کردند. این آمار مربوط به 25 اکتبر است.

چگونه تعداد دانش آموزانی که در تهران دو نوبت واکسن دریافت کرده اند 23 روز بعد به 45 درصد می رسد؟

نکات نکته بعدی علیرضا کمره ای معاون آموزش متوسطه و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با بازگشایی وی شامگاه 13 آبان ماه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما به صراحت مواضع این وزارتخانه را اعلام کرد و گفت: طبق توافقنامه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش، حضور در مدارس واکسیناسیون شرط نیست.

وی در ادامه این گفتگو می گوید: در مورد اپیدمی بیماری کووید، 19 بازه زمانی 95 درصد در پیشگیری از عفونت موثر بود. بنابراین آنچه در مدارس آموزشی برای مقابله با تاج رعایت می شود فاصله و تهویه مطبوع کلاس ها است.

با وجود مطالب فوق، ذکر چند نکته که بدون شک در تصمیمات مضحک و یک جانبه آقایان آموزش و پرورش مورد غفلت واقع شده است، بی معنا نیست;

اولین: همه دانشمندان علوم پزشکی و آزمایشگاهی جهان که در دو سال گذشته تحقیقات خود را بر روی ویروس کرونا و همه گونه های آن متمرکز کرده اند. آنها تاکید کردند که ویروس با ضدعفونی کردن الکل از بین خواهد رفت و مردم در سراسر جهان در این کمپین به طور مرتب خود و تجهیزات خود را با این مایع ضد عفونی و ضد عفونی می کنند. اما آیا در تصمیمات این وزارتخانه فاجعه بار نمی توان از الکل به عنوان تنها ضدعفونی کننده برای مقابله با تاج استفاده کرد؟

به نظر می رسد چنین مصوباتی رنگ و بوی همان تصمیمات بزرگ در دولت هایی را در برابر دولت های یازدهم و دوازدهم دارد که می پذیرند نابینا بودن مخاطبانشان.

ناگفته نماند که کارکنان وزارت آموزش و پرورش برای خرید الکل و سایر مواد ضدعفونی کننده که قبلاً خبرگزاری دانا در گزارش های خود در مورد نیاز به خرید سرانه کالاهای بهداشتی اشاره کرده بود، بودجه بسیار مورد نیاز را از دولت خود حذف کرد. موضوع؛ در حالی که چنین اقدامی دور از نوع حکومت رئیس جمهور و اخلاق وی است.

دومین: با وجود کمبود شدید فضای آموزشی در کشور و فروریختن و ناامن بودن بسیاری از مدارس کشور، آیا این امکان وجود دارد که هر دانش آموزی 2 متر از سایرین در کنار خود فاصله داشته باشد و بدین ترتیب برای دانش آموزانی که نیاز به تحصیل دارند فاصله اجتماعی ایجاد شود. واکسن آنها؟، درست است؟

c44113f4 4b9f 4d16 ac64 7d5ab33836b8 خبر خاکستری

سوم: قطعا راه حل رفع کمبود فضای آموزشی، جذابیت مدارس و مراکز آموزشی با دو یا سه تا است. اما با کمبود شدید معلم و مربی چه می کنید؟ اگر فرهنگیان دیروز (17 آبان) گزارش خبرگزاری دانا را می دیدند، به آنها می گفتند که در چندین شیفت مدارس، معلمان نیز با دریافت حقوق مجبور به چند شیفت کاری شده اند. با این حال، چقدر طول می کشد تا چنین معلمانی به کار ادامه دهند؟

چهارم: تزریق واکسن و مواد ضدعفونی کننده را می توان هفت نشانه برای وزارت آموزش و پرورش دانست. چرا که علیرغم اینکه سال گذشته 130 میلیارد تن بودجه تامین و تحویل اقلام بهداشتی به حساب مدارس کشور واریز شد، با انتقادات زیادی مواجه شد و منتقدان این بودجه را ناکافی و ناچیز دانستند، اما امسال علیرغم خواسته های رسانه ها سرانه تهیه اقلام بهداشتی منتشر نشد و اظهارات آقای کمره ای در 4 آبان به این نتیجه رسید که کارکنان موقت وزارتخانه تنها دو عامل تهویه کلاس و فاصله اجتماعی را برای بازگشایی کافی می دانند! دو عاملی که در خوشبینانه ترین حالت غیر ممکن به نظر می رسند.

084a622c 741a 4840 8a14 6c3a3dbc51c3 خبر خاکستری

پنجم: در این مدت که آموزش و پرورش در کوچه بازگشایی مانده بود، اکثر مدارس غیرانتفاعی کار خود را با قدرت و قوت تمام از صفر شروع کردند. شاید جالب باشد بدانید راز ماگو و پاشنه آشیل بازگشایی مدار غیرانتفاعی در واکسیناسیون دانش آموزان و تهیه مواد ضدعفونی کننده و رعایت سایر نکات بهداشتی است. در حالی که دانش آموزان مدارس دولتی که بنا به دلایلی از داشتن والدین ثروتمند محروم هستند، منتظر هستند تا شق الکمر، مسئولان آموزش و پرورش مرخصی بگیرند و بتوانند در کلاس های درس حاضر شوند. اما می‌توان نتیجه گرفت که مسئولان آموزشی از دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی که در پروتکل‌های بهداشتی به دانش‌آموزان و والدین داده‌اند، شیر بدون دم و دم و اشک درست کردند که نه تنها مؤثر نبود، بلکه باعث تمسخر و هیجان‌انگیز بود. !

ششم: جای تاسف است که مدارس دولتی تنها پناهگاه و پشتیبان گروه کثیری از دانش آموزان است که بنا به دلایلی نمی توانند در مدارس غیرانتفاعی و آموزشی و در هیئت امنا ادامه تحصیل دهند. اما تصور اینکه سرنوشت این دسته از دانش آموزان به دست مدیران مدارس سپرده شود نیز دردناک است. بنابراین کاملاً طبیعی است که وقتی وزارتخانه هیچ سرانه ای برای تهیه و تحویل مواد ضدعفونی کننده در اختیار او قرار نداده است، آموزش مجازی را به همه کاستی ها و عوارض آن ترجیح می دهد و به دلیل عدم آموزش، هدیه می دهد. . بازگشایی مدرسه اش را ببخشید!

d296d845 f49c 4cae 8af0 27296628fe1b خبر خاکستری

هفتم: سالهاست که فعالان آموزش و پرورش سنگ عدالت آموزشی را بر سینه خود می کوبند و هر چه می زنند در باز نمی شود! اکنون مایه تاسف است که بگوییم دانش آموزان مدارس دولتی در دوران تاج و تخت مورد تبعیض قرار گرفتند و به اخاذی محکوم نشدند. اما باید گفت که عدالت آموزشی برای این دانش آموزان بی گناه محقق نشد. تبعیض آموزشی اضافه شد!

پایان گفتگو

با وجود این انتظار می رود دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی و سایر کارگزاران و معتمدین دست به دست هم دهند و وزیری را انتخاب کنند که بر خلاف دستورالعمل اقدامات فوق الذکر به جای حل مشکل، با وضعیت بحرانی مواجه شود. MES سوال; اما آنچه را که شایسته بریدن و پاک کردن می دانند; سرنگونی نوادگان و پیشینیان قدرت اشرافی گذشته و حاکمان تجمل گرایی وجه مشترک نابودی آنها بود. سواستفاده هایی که در قالب سرویس با اطمینان کامل منتشر کردند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید