عدم اجرای قانون رتبه بندی معلمان با وجود هشت ماه تصویب مجلس و تخصیص اعتبارات لازم!


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914897

انتظارات جامعه فرهنگی از اجرای قانون؛

اگرچه تلاش نمایندگان مجلس و دولت آیت الله رئیسی به نتیجه رسید و قانون ارزشیابی معلمان به تصویب رسید، اما هنوز عزم جدی برای اجرای قانون مذکور وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، سرانجام در پایان سال گذشته پس از سال ها اراده نمایندگان مجلس منجر به تصویب قانون ارزشیابی معلمان شد. پروژه ای ضروری که تبدیل به یک عذرخواهی سیاسی-فرهنگی از نظام شد و بارها به اعتراضات فرهنگی دامن زد.

اکنون نیز چند ماه از تصویب قانون ارزشیابی معلمان می گذرد، با وجود تخصیص اعتبارات لازم، هنوز خبری از اجرای آن نیست، در حالی که دولت فعلی بلافاصله پس از روی کار آمدن، بودجه لازم را پنج هزار میلیارد تومان افزایش داد. در دولت روحانی تا 38 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

اگرچه هیچ کس منکر تلاش نمایندگان مجلس و دولتمردان برای تصویب قانون ارزشیابی معلمان و تخصیص اعتبارات مربوطه نیست، اما از آنجایی که «عمل حرف زدن نیست» فرهنگیان باید هر چه زودتر از ثمره این تلاش ها بهره مند شوند. موضوع مورد بحث دولت است، مخالفان نظام به بهانه ای دیگر تبدیل می شوند.


7e547b87 c749 4b19 89d9 0364f8f18b57 خبر خاکستری


دولت علاوه بر هزینه های مادی، هزینه های سیاسی – اجتماعی عدم اجرای قانون ارزشیابی معلمان را نیز بپذیرد

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با وجود اینکه هشت ماه از تصویب قانون رتبه بندی معلمان توسط نمایندگان مجلس می گذرد و دولت 38 هزار میلیارد تومان تخصیص داده است، برخلاف دولت قبل که تنها پنج مورد را اختصاص داده است. هزار میلیارد تومان، این هنوز قانون اجرا نشده است.

یکی از اعضای کمیته آموزش، پژوهش و فناوری شورای اسلامی گفت: امیدواریم وزارت آموزش و پرورش با کمک سازمان برنامه و بودجه هر چه سریعتر قانون ارزشیابی معلمان را اجرایی کند.

به گفته فلاحی تاخیر در نمره دهی و ابلاغ احکام معلمان هیچ توجیهی ندارد، به راستی چرا دولت باید هم هزینه مادی و هم هزینه سیاسی اجتماعی این موضوع را متحمل شود؟

وی افزود: از تاخیر در اجرای قانون ارزشیابی معلمان گلایه داریم و سال گذشته چندین بار این مشکل را اعلام کرده ایم و اکنون با تصویب قانون و تخصیص اعتبارات لازم، اجرای قانون مورد نظر باید به تعویق نیفتد اما باید سریعتر اجرا شود.

فلاحی تصریح کرد: مشکل تاخیر در اجرای قانون ارزشیابی معلمان مربوط به سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش است و اکنون مشکل سازمان برنامه و بودجه برطرف شده است. و معلمان نیز باید اسناد مربوطه را آپلود کنند.

وی بیان کرد: برای اجرای رتبه بندی معلمان مشکل قانونی وجود ندارد، فقط ناظر بر اجرای قانون فوق مربوط به نمایندگان مردم است که در این زمینه چندین بار وزیر آموزش و پرورش به کمیته آموزش و پرورش فراخوانده شده است. لزوم تسریع در اجرای این قانون به وی هشدار داده شده است.

من گزارش میدم مرصادنیوزمتأسفانه شورش ها و فتنه ها خساراتی به بار آورده است که یکی از آنها کاهش سرعت حرکت دولت در مسیر رشد و توسعه بوده است اما انتظار می رود هر چه زودتر شاهد اجرای قوانینی مانند قانون ارزشیابی معلمان باشیم. جامعه هدف نگران آن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید