عدم استقراض از بانک مرکزی ساختار اصلی بودجه 1401 / رویکرد بودجه ای دولت موجب کاهش تورم می شود

ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791760

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساختار بودجه 1401 به دلیل عدم ایجاد پول جدید و وام از بانک مرکزی بسته شد، گفت: در صورت تداوم این روند تورم افزایش می یابد. سقوط خواهد کرد. کشور اجتناب ناپذیر خواهد بود.”

«سید محمدرضا میرتاج الدینی» نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های لایحه بودجه 1401 کل کشور عدم دریافت وام از سوی بانک مرکزی است، گفت: یکی از دلایل اصلی تورم در کشور افزایش نقدینگی در کشور است. درست.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم رویکرد خوبی برای کنترل نقدینگی و تورم در کشور داشته است، خاطرنشان کرد: کاهش نقدینگی در کشور که از طریق ایجاد پول و وام از بانک مرکزی در سال های اخیر رخ می دهد، منجر به افزایش تورم شده است. و تورم در کشور.اما دولت سیزدهم به دنبال کاهش نقدینگی در کشور است.

میرتاج الدینی ادامه داد: انتشار اوراق مالی در صورت خرید بانک مرکزی یکی دیگر از اقدامات تورم و خلق پول در کشور است که دولت سیزدهم برای کنترل آن گام برداشته و این سیاست از گذشته دنبال شده است. دو ماه. «به همین دلیل است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه طبق آمار دولت طی ماه های اخیر تورم ماهانه 4 تا 5.4 درصد را کاهش داده است، تاکید کرد: دولت سعی کرده بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت ها را انجام دهد و این باعث کاهش تورم در کشور می شود. کشور.

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه با اشاره به بسته شدن ساختار بودجه 1401 به دلیل عدم ایجاد پول جدید و استقراض از بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در صورت تداوم این روند روند کاهشی تورم در کشور خواهد بود. اجتناب ناپذیر باشد .

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید