عدم امکان ادعای استقلال در پرونده استراماهونی

عدم امکان ادعای استقلال در پرونده استراماهونی

حامد افضلی، مدیر روابط بین‌الملل استقلال در استوری خود نوشت: تنها شانس استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در صورتی است که اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اتحادیه فوتبال انگلیس و سپس قوه قضائیه کنفدراسیون فوتبال آسیا تشخیص دهند که رای این پرونده قطعی نیست. در 11 آوریل چرا؟که مهلت اعتراض به تصمیم کمیته انضباطی فیفا همچنان وجود دارد. این موضوع همچنان در بین ارگان های تصمیم گیری مطرح است و تاکنون شفاف سازی نشده و تفاسیر مختلفی بیان شده است. در فیفا تصمیم کمیته انضباطی در تاریخ 1 آوریل اعلام شد و مهلت 30 روزه برای پرداخت داده شد. درخواست جزئیات (Grands vote) به رای گذاشته شده و این 30 روز تا اعلام جزئیات رای به حالت تعلیق درآمده و تاریخ دقیق مهلت پرداخت فعلا مشخص نیست.

البته افضلی این ماجرا را منتشر کرد تا مشخص کند طبق پیگیری های صورت گرفته چنین سوالی صحت ندارد زیرا پس از نهایی شدن رای فیفا، طرفین می توانند با درخواست غول های رای برای بررسی به CAS مراجعه کنند. . بازه زمانی اعزام بزرگان معمولا یک تا دو ماه طول می کشد و از زمان ارسال جزئیات رای توسط فیفا، هر طرف ۲۱ روز فرصت دارد تا به دادگاه عالی ورزش شکایت کند. اگر در زمان مقرر این امر محقق شود، می توان گفت تصمیم صادر شده قطعی نیست، اما پس از آن مرحله، پس از بررسی، تصمیم در CAS قطعی شده و ابلاغ آن قطعی است، بنابراین ادعای مطرح شده در این قانون ماجرای نماینده رسمی باشگاه استقلال که رای نهایی نیست صحت ندارد.

طبق قوانین مجوز حرفه ای AFC، این رای نهایی است. تاریخ ابلاغ تصمیم CAS قبل از 31 دسامبر (13 دسامبر 1401) بوده است، در صورت عدم پرداخت بدهی یا عدم توافق با طرف مقابل قبل از 31 مارس (11 آوریل 1402)، این تصمیم قطعی تلقی می شود. مجوز حرفه ای استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا داده نمی شود. بنابراین ادعای افضلی مدیر بین المللی باشگاه استقلال منطق قانونی ندارد.

بر اساس ادعای وی، در صورت عدم پرداخت بدهی باشگاه در مهلت مقرر، پرونده برای تخلفات بیشتر و محرومیت به کمیته انضباطی فیفا ارسال می شود که باز هم می تواند شامل جریمه، رد امتیاز، سقوط و غیره باشد. به باشگاه توجه کنید

با توجه به این شرایط مشخص می شود که تصمیم قطعی است و در صورت عدم پرداخت (یعنی پرداخت مطالبات استراماچونی تا 21 فروردین) جرایم دیگری نیز به آن اضافه می شود. علاوه بر این، استعلام فدراسیون از AFC در مورد آخرین فرصت استقلال برای پرداخت مطالبات سرمربی ایتالیایی در 31 مارس (11 فروردین 1402) اعلام شد و بدین ترتیب محرومیت استقلال از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد.

لازم به ذکر است سال گذشته دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به همین ترتیب و به دلیل سهل انگاری در تاریخ پرداخت بدهی های خود از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید