عدم برنامه ریزی برای ایجاد شغل در آخرین سال تدبیر و امید دولت

زمان: 11:31
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775147

گلستان مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید در سال گذشته سهمیه ای برای استان ها در نظر نگرفته است و ما طبق برنامه های اشتغال سال گذشته عمل کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما ، تاج و شرایط بد اقتصادی باعث انقباض بسیاری از فعالیت های کارگری کشور شده است ، کارخانه هایی که امروزه بیش از 150 نفر را در استان امروز مشغول به کار کرده اند. با کمتر از 50 نفر کار کنید

از سوی دیگر ، شرایط بد اقتصادی معیشت بسیاری از خانواده ها را تهدید می کند و بسیاری از خانواده ها می گویند که اگر شغل مناسب باشد ، تحمل این شرایط بد اقتصادی و هزینه های افسارگسیخته برای آنها آسان تر خواهد بود ، اما بیکاری و مراقب که باید هزینه را پرداخت کنند چهار تا پنج نفر در یک خانه برای لباس و آموزش و غیره چرخه زندگی را مختل کرده است

امسال که در اواخر دولت تدبیر و امید بودیم ، به نظر می رسد مسئولان کشور توجه کافی به موضوع اشتغال نداشته اند و هیچ اطلاعیه ای در مورد سهم اشتغال هر استان به استان ها ارسال نشده است.

cac5db4a 0c9f 4a9d bbdc 31345cef3385 خبر خاکستری

به سراغ سعید مازندرانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان رفتیم تا در این باره با او صحبت کنیم.

با توجه به اینکه اشتغال یکی از ملزومات اصلی جامعه است ، امسال سهمیه اشتغال در استان گلستان چقدر است؟

سال گذشته سهمیه اشتغال در استان گلستان 30 هزار شغل بود و امسال که در اواخر دولت تدبیر و امید بودیم هیچ سهمیه ای برای استان اعلام نشد و 30 هزار شغل بر اساس همین سهمیه ایجاد شد. سال گذشته مکان هایی در پلانیلهم گلستان.

تاکنون چقدر دستاورد داشته است؟

تا پایان شهریور امسال ، 8500 شغل در استان گلستان ایجاد شده بود و نرخ بیکاری به 8.5 رسیده بود. در بهار ، این نرخ بیکاری 4.4 گزارش شد و بیکاری در گلستان در این مدت یک درصد افزایش یافت.

ایجاد این تعداد مشاغل در حالی صورت می گیرد که هنوز بسیاری از تسهیلات در استان ابلاغ نشده است و پرداخت تسهیلات مشاغل داخلی در ماه اکتبر برنامه ریزی شده است.

برآورد شده است که امکانات تجاری داخلی در استان گلستان سه هزار شغل ایجاد می کند و همچنین از بند الف تبصره 18 سهم استان گلستان در این تسهیلات 32 میلیارد تن است و در صورت توزیع این میزان تسهیلات ، هفت تا هشت هزار شغل در استان

اشتغال ایجاد شده بر اساس عملکردها و امکانات و اجرای پروژه های دولتی است که در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

تاج چه تاثیری بر اشتغال استان داشت؟

نیاز به حمایت بیشتر از بخش خصوصی است و کرونا مشکلات زیادی را در استان ایجاد کرده است ، بنابراین سال گذشته 19،600 نفر در استان گلستان از مزایای بیکاری برخوردار شدند و خوشبختانه این افراد اکنون به کار بازگشته اند.

دولت با پرداخت 105 میلیارد تن تجهیزات در تاسیسات در روزهای تاج از 12000 نفر و کارگاه حمایت کرد و تلاش ما جلوگیری از بیکاری اکثریت مردم بود.

امیدواریم با اعلام تسهیلات در استان گلستان بتوانیم تا پایان سال به 25 هزار شغل در استان گلستان برسیم. سال گذشته با توجه به تاج و وضعیت اقتصادی کشور ، موفق به ایجاد 27000 شغل در استان گلستان شدیم.

اکوتوریست ها از عدم پرداخت تسهیلات شکایت دارند. در این زمینه توضیح دهید؟

در زمینه اکوتوریسم ، بیش از 120 اکوتوریست در روستا این امکانات را دریافت کرده اند و برخی از این اکوتوریست ها برنامه های توسعه ای دارند و بخشی از کار آنها به دلیل تورم باقی مانده است.

bdd0e82c 0e7c 42f5 9744 9a5579b13374 خبر خاکستری

توافق شده است که ما 40 درصد تسهیلات اضافی را به این اکوتوریست ها بپردازیم و کسانی که شرایط را دارند و بیش از 60 درصد پروژه هایشان پیشرفت فیزیکی دارند می توانند از این امکانات بهره مند شوند.

برخی از این اکوتوریست ها برنامه توسعه ای دارند و می توانند یکبار در مورد بحث اشتغال روستایی از این تسهیلات استفاده کنند و اگر کاندیدای این تسهیلات هستند ، باید از مکان های دیگر مانند یادداشت 18 در بسته استفاده کنند ، جایی که هزینه آن 12 تا 18 است به

برنامه های شما برای جویایان کار و پشتیبانی شغلی جدید چیست؟

مسئولیت ایجاد اشتغال بر عهده همه سازمان ها است و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از اشتغال حمایت می کند و مشوق های متعددی برای ایجاد شغل در نظر گرفته شده است.

امسال ما برای 1300 نفر حمایت بیمه ای کرده ایم و به کسانی که نیروی کار جدیدی از کارفرمای خود دریافت کرده اند به مدت یک سال پرداخت می کنیم و در قالب یک برنامه دیگر ، کارفرمایانی که نیروی کار جدید دریافت می کنند 800000 تن ماهیانه به آنها پرداخت می کنند. کمک به مدت یک سال و در زمینه امکانات مشاغل خانگی ، می توانیم تا 50 میلیون تن به مردم تسهیلات پرداخت کنیم.

از طریق جستجوی کار و مشاوره شغلی ، ما فرصت های شغلی را در ماشین آلات و کارخانه ها پیدا می کنیم و افراد را از طریق آن با مکی آشنا می کنیم ، اما متأسفانه برخی از کارجویان به دنبال شغل دولتی هستند و علاقه ای به کار در بخش خصوصی ندارند.

ریشه بیکاری در استان گلستان را چه می بینید؟

یکی از دلایل بیکاری در استان گلستان به دلیل ضعف صنعت و عدم تاسیس شرکت مادر در استان است ، اما خوشبختانه ما در زمینه کشاورزی و خدمات ظرفیت خوبی داریم.

نداشتن مهارت و تجربه لازم مشکل دیگری است که باعث بیکاری می شود و برخی افراد دارای مدرکی هستند اما در زمینه خود مهارت ندارند.

برخی از مشاغل کار دستی هستند که بسیاری از افراد جویای کار از آن استقبال نمی کنند و از سوی دیگر ، زمینه فرهنگ همکاری و کار گروهی باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

تحریم های اقتصادی ، تاج و محدودیت های اقتصادی نیز باعث افزایش بیکاری در استان می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید