عدم تاب آوری دلیل تعطیل نشدن ستاد بحران


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839772

آلودگی هوا مدارس و مهدکودک ها را در استان تهران تعطیل کرده است، اما در قم که شاخص کیفیت هوا بدتر از تهران بود، فقط شیفت عصر تعطیل شد زیرا به گفته ستاد بحران هوای کوم ثابت نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، از ابتدای سال جاری تاکنون بارها و بارها شهرهای مختلف زیر گرد و غبار و گرد و غبار قرار گرفته اند، اما در برخی از این روزها این آلودگی هوا چندین برابر معمول است و این امر منجر به تعطیلی مدارس و در برخی موارد تعطیلی ادارات شده است. مسلم است در این روزها که آلودگی هوا بسیار بالاست، کودکان، سالمندان و گروه های در معرض خطر نباید از خانه خارج شوند.
در روزهای اخیر آلودگی هوا به اولین معضل کشور تبدیل شده و شهرهای مختلف کشور مدارس، مهدکودک ها و غیره را تعطیل کرده اند. در شهرهای خود، ستاد بحران تشکیل دادند.


تهران: تمامی مدارس استان تهران تعطیل است.


مرکزی: مدارس اراک و شازند تعطیل و فعالیت ها به صورت مجازی رصد می شود و برگزاری اردوهای ورزشی دانش آموزی و فضای باز ممنوع است.


خوزستان: فعالیت بخش‌های دسفول، اندیمسک، شوشتر، گتوند، مسدسلیمان، اندیکا و لالی با دو ساعت تاخیر آغاز می‌شود.


البرز: تمامی مدارس استان در دو نوبت صبح و بعدازظهر به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.


همدان: مدارس ابتدایی، پیش دبستانی ها و مهدکودک ها در نوبت صبح و بعد از ظهر در استان تعطیل است.


کرمانشاه: تمامی مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس استان در نوبت صبح تعطیل است.


بنابراین استان قم نیز از این معضل مستثنی نیست و آلودگی هوای این شهر اگر از استان های همجوار بیشتر نباشد کمتر نیست، اما در این میان نقش ستاد بحران بسیار ضعیف است چرا که دیروز و امروز فقط مدارس و مهدکودک ها در شب تعطیل بود، در حالی که آلودگی در صبح ثابت بود.

051ee387 fa4b 48f3 8fd6 c05077dc365d خبر خاکستری

گویی این ستاد در ساعات کاری صبح ها تشکیل جلسه می دهد و در سایر ساعات روز تصمیم گیری می کند.
محسن عروجی مدیرکل مدیریت بحران شهرستان کوم در گفت وگویی گفت: بر اساس دستورالعمل اورژانس، آلودگی هوای کوم باید در 24 ساعت گذشته بیش از حد مجاز باشد و بر اساس پیش بینی هواشناسی این آلودگی باید افزایش یابد. در 48 ساعت آینده. “” پایدار خواهد بود که منجر به تصمیماتی مانند تعطیلی مدارس و مراکز دولتی شود که در آن زمان اتخاذ خواهد شد.”

d886779f 194e 4fe9 90b6 b99a04abcf79 خبر خاکستری

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه شاخص کیفیت هوای استان تهران بهتر از کوم بود، ستاد بحران تصمیم به تعطیلی گرفت، اما در کوم که به گفته کارشناسان PPM 300 است، به دلیل این آلودگی تعطیل نشد. ثابت نیست
در هر صورت شاخص آلودگی هوای تهران نسبت به دیروز در شاخص دیروز کمتر است، تمامی مدارس و مهدهای کودک در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل بودند اما در قم مانند امروز فقط مدارس در نوبت بعدازظهر تعطیل بود.
امیدواریم این نوع ارزیابی و نمایه سازی ستاد بحران استان باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای همشهریان و به خطر افتادن سلامت آنها نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید