عدم توافق با ایران بهتر از دستیابی به توافق بد است/ حذف نام سپاه از لیست سازمان های تروریستی بسیار مهم است.

عدم توافق با ایران بهتر از دستیابی به توافق بد است/ حذف نام سپاه از لیست سازمان های تروریستی بسیار مهم است.

روز جدید سناتور دموکرات باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، گفت که دولت باید بداند که اختلاف با ایران بهتر از بد است و سپاه پاسداران باید در لیست سازمان های تروریستی باقی بماند.

باب منندز در مصاحبه با فاکس نیوز یکشنبه گفت که او همچنین با توافق هسته ای دولت اوباما با ایران مخالف است، زیرا به اندازه کافی قوی نیست.

ما همه قبول داریم که نمی‌توان اجازه داد ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد، زیرا ماهیت منطقه را تغییر می‌دهد و مسابقه تسلیحات هسته‌ای در منطقه ایجاد می‌کند و برای متحد ما، دولت اسرائیل، تهدیدی وجودی خواهد بود که ما می‌توانیم. منندز گفت، او را تحمل کن.

وی افزود: دولت بایدن گفته است که اگر مذاکرات تا پایان فوریه، اوایل ماه مارس ماه گذشته تکمیل نشود، عملا زمان از دست رفته و آنچه به دست می آوریم برای ما اهمیت چندانی نخواهد داشت. دو ماه گذشت و پایان فروردین، پس اگر آنچه برای ما مهم بود تا پایان بهمن محقق نشود، قطعاً تا پایان فروردین محقق نخواهد شد.

منندز گفت که بازگشت به توافق قبلی در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور وقت، کارساز نخواهد بود، زیرا این توافق به موشک های بالستیک ایران نمی پردازد.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا افزود: دولت آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای باید به سه نکته توجه کند. یکی توان موشکی ایران است. دوم سطح غنی سازی اورانیومی است که باید به آن برسند و سوم دستیابی به انفجاری است که ایران هنوز فاقد آن است.

این سناتور دموکرات گفت: می خواهم دولت بفهمد که مخالفت با ایران بهتر از دستیابی به یک توافق بد است.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان های تروریستی خارجی وزارت امور خارجه گفت: خیلی مهم است که این اتفاق نیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید