عدم توجه به جلو 35 درصد از کل تصادفات / کاهش 19 درصدی تلفات در کوم را به خود اختصاص می دهد.


ساعت: 19:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1876461

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کوم از کاهش 19 درصدی تلفات جانی در کوم خبر داد و گفت: عدم توجه به جلو باعث 35 درصد تصادفات شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل قول ها پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ گلمرضا صدفی ظهر امروز در نشست خبری در استان کوم با اشاره به اینکه اصحاب رسانه را می شناسیم، گفت: زمانی که بخواهیم برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام فرهنگی کنیم نیازمند کمک رسانه ها هستیم.
وی ادامه داد: فرهنگ سازی در هر حوزه باعث کاهش آسیب ها و آسیب های خانواده می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کوم با اشاره به کاهش یک تا دو درصدی تصادفات موتورسیکلت ها گفت: سال گذشته تلاش زیادی کردیم تا پس از شش سال متوالی میزان تصادفات فوتی را کاهش دهیم. بر اساس آمار پزشکی قانونی، تصادفات فوتی در سال گذشته با 19 درصد کاهش به 23 نفر رسیده است.
وی افزود: نیروی انتظامی و کنترل وظیفه ذاتی پلیس است اما به دلیل مشکلات اقتصادی برخی تخلفات را به سرعت اعمال نمی کنیم و اقداماتی از جمله روشن شدن چراغ راهنمایی و رانندگی، استفاده از بلندگو و صدا را انجام داده ایم.
سرهنگ صدفی با اشاره به اینکه تخلفات پرخطر ۲۲ درصد افزایش داشته است، گفت: قانون به سرعت اجرا می شود.
وی افزود: از سوی دیگر در مواردی که تخلفات منجر به فوت داشته باشیم با جدیت بیشتری برخورد می کنیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کوم گفت: گاهی برخی خانواده ها از چرخه شب فرزندان خود اطلاعی ندارند.
وی با اشاره به اینکه در بحث اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و کنترل فرزندان از خانواده ها نیازمند اقدامات جدی تری هستیم، گفت: در این راستا نیازمند کمک و حمایت رسانه ها هستیم تا خانواده ها حساسیت بیشتری داشته باشند.
سرهنگ صدفی با بیان اینکه با همکاری شهرداری کوم تعداد تخلفات هر پلاک را بررسی کردیم، یادآور شد: در برخی موارد شاهد تکرار تخلفات بیش از 10 بار توسط فردی بودیم که پس از دستگیری سامانه و تماس با راننده، این موضوع تخلف کاهش می یابد.
وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده بیشترین تصادفات در سطح شهر از ساعت 16 تا 24 منجر به فوت می شود که از راه دور درگیر این موضوع است.
رئیس راهنمایی و رانندگی استان کوم با اشاره به اینکه بی توجهی به جلو باعث 35 درصد تصادفات می شود، گفت: متاسفانه استفاده از تلفن همراه به معضلی فراگیر تبدیل شده و تصادفات زیادی را به دنبال دارد.
سرهنگ صدفی با بیان اینکه عابران پیاده نیز باید توجه بیشتری به رعایت قانون داشته باشند، گفت: در سال گذشته 43 درصد تصادفات منجر به فوت عابران پیاده که اکثرا بالای 60 سال سن دارند، بوده است.
وی افزود: در این راستا نیاز داریم ادارات مربوطه از جمله شهرداری اقدامات جدی تری برای ایمن سازی پیاده روها انجام دهند. وجود پله های مکانیزه برای عابران پیاده ضمن تسهیل در تردد به کاهش تصادفات با عابرین پیاده کمک می کند.
رئیس راهنمایی و رانندگی استان کوم با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 37 هزار تصادف رسیدگی شده است، گفت: عبور از موانع بیشترین میزان تصادف را دارد.
وی گفت: شهروندان برای دریافت گواهینامه از شهروندان بسیار مراجعه می کنند و این مورد به عنوان سایر متقاضیان و حتی برخی شرایط دیگر برای اخذ گواهی محسوب می شود که 18 تا 20 درصد جمعیت استان را شهروندان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید