عدم توجیه مرزبانان افغانستان عامل درگیری مرزی با ایران است


ساعت: 00:40
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1886953

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور دلیل درگیری روز یکشنبه در مرز با افغانستان را توجیه نکردن نیروهای افغان با مرزها و جغرافیای مرزی با ایران دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجید میراحمدی معاون امنیتی وزارت کشور گفت: بر اساس گزارش های دریافتی روز گذشته تعداد محدودی از مرزبانان افغانستانی در منطقه ضحق بین ۵۶ تا ۵۷ مایلی بدون رعایت حریم های جغرافیایی و مرزی و مرزی دست به اقدامات تحریک آمیز زدند. پاسداران جمهوری اسلامی ایران با خویشتن داری از تشدید تنش جلوگیری کردند و تنش ها مهار شد و مشکل پایان یافت.

وی افزود: متأسفانه امروز در همین منطقه مرزبانان افغانستانی اقدام تحریک آمیز دیگری انجام دادند و شروع به تیراندازی به سمت مرزبانان جمهوری اسلامی ایران کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز به نوبه خود به تیراندازی پرداختند و در ساعت 13:30 بعد از ظهر و پس از حدود یک ساعت درگیری محدود، این موضوع با کنترل خاتمه یافت. و کنترل مرزبانی جمهوری اسلامی ایران.

میراحمدی خاطرنشان کرد: لازم است مرزبانی افغانستان از نظر مرزهای جغرافیایی و مرزی توجیه شود و این موضوع به مقامات افغانستانی برجسته شد تا این حادثه موجب تنش بین دو کشور نشود.

دیدگاهتان را بنویسید