عدم درج قیمت، بزرگترین تخلف صنفی در قزوین/ ۱۱۰ فقره تخلف نانوایی در قزوین تشکیل شد.

وی افزود: از مجموع پرونده های مربوط به کالا و خدماتی که تاکنون در موسسات جنایی وصول شده، 88 درصد یعنی. بالغ بر 117 پرونده، بیش از 75 میلیارد ریال مختومه و محکوم شده است.

رئیس تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: 663 بازرسی مشترک در فروردین ماه امسال انجام شد که در اردیبهشت ماه به یک هزار و 259 مورد افزایش یافت که حاکی از افزایش حدود 189 درصدی بازرسی ها عمدتاً در هفته گذشته است.

حسن پور گفت: در تمامی بازرسی ها 806 مورد تخلف شناسایی و کشف شد و 420 مورد نیز بدون تخلف بوده است.

وی گفت: درج نکردن قیمت 595 قلم یکی از بزرگ ترین تخلفات اردیبهشت ماه است و به دنبال آن گران فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم رعایت دستورالعمل، زیرفروشی و در نتیجه تخلفات صنفی را به دنبال دارد.

رئیس تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد: حوزه آرد و نان با 110 مورد بیشترین پرونده را به خود اختصاص داده و پس از آن کالاهایی مانند برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ، شکر، گندم، آرد، لبنیات بیشترین پرونده را به خود اختصاص داده است. ، سبوس و ذرت بود.

حسن پور اذعان داشت: با توجه به وضعیت اصلاح توزیع یارانه ها، اختیارات ویژه ای به سازمان تعزیرات حکومتی داده شده و در اردیبهشت ماه اعلام شد که یکی از مهمترین آنها افزایش مجازات های این سازمان است. در گذشته.”

وی افزود: مجوز صدور دستور تعطیلی و نصب تابلو برای متخلفین واحدها، امکان ورود به انبار با هماهنگی و همکاری دادسرا از دیگر ارگانی است که به سازمان جنایی دولت ابلاغ می شود.

رئیس تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: اکنون کارکنان تعزیرات حکومتی حق دارند در صورت استنکاف واحدهای صنفی از اجرای حکم نسبت به پلمب و تعطیلی واحد تا زمان اجرای حکم اقدام کنند.

بخش آرد و نان بیشترین تخلفات را دارد

حسن پور گفت: یکی از مشکلاتی که معمولاً در خصوص بازرسی وجود داشت بحث شوراهای بدوی بود که در مرکز استان فقط یک شورا داشت و بیشتر پرونده ها در آنجا جمع می شد. خوشبختانه این نکات برای یک سال منحل شد.سرعت بیشتر همراه بود.

وی در خصوص اعلام کمیسیون های عمومی به قوه قضائیه گفت: هفته گذشته با رئیس کل دادگستری جلسه ای در این خصوص برگزار کردیم و مقرر شد پرونده های ویژه ای برای رسیدگی به جنبه کیفری به دادسرا ارسال شود. “

رئیس تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: از آنجایی که مهمترین موضوعی که مورد توجه مردم قرار گرفته بحث آرد و نان است، اکنون نظارت اصلی بر این حوزه خواهد بود و هیچ گونه نظارتی نخواهیم داشت. آزار و اذیت در این زمینه. «ما همچنین فرصت داریم پوستر را ببندیم و نصب کنیم.

حسن پور با بیان اینکه در حال حاضر عمده تخلفات توزیعی خارج از شبکه آرد است، افزود: امیدواریم اداره غله همکاری لازم را با ما داشته باشد چرا که در صورت وجود تخلف قطعا غله می تواند جایگزین آرد را تعیین کند. سهم از دست رفته.”

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل دادستان کل کشور در سال 97; چنانچه واحد صنفی اعم از نانوایی یا کارخانه ای تمایلی به رعایت تصمیمات ستاد تنظیم بازار استان نداشته باشد، گزارش این واحد به دادستان ارسال می شود تا پس از بررسی های لازم، رئیس بخش جایگزین شود و ممکن است توسط یک افسر مجری قانون برای آن واحد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس تعزیرات حکومتی استان قزوین اذعان داشت: در راستای اجرای طرح یارانه آرد و نان از خوانندگان کارت نانوایی ها بررسی می شود و در صورت فروش نقدی و یا خرابی دستگاه کارتخوان آن نانوایی را نمی پذیریم.

حسن پور در پایان گفت: تمامی بررسی ها مبنی بر تراکنش با دستگاه های کارت خوان در نانوایی ها بوده و در صورت عدم فعال بودن این واحد به عنوان تحویل غیرحضوری تلقی و مجازات خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید