عدم رقابت تاثیر منفی داشت/ انتظار 3 فینال و طلا را داشتیم اما معادلاتمان به هم خورد


ساعت: 22:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890934

کاراته همیشه وزن کاروان را به دوش می کشد اما…

سرمربی تیم ملی کاراته ایران گفت: کاراته همیشه بار کاروان ایران را به دوش می کشد اما این بار شرمنده مردم شدیم و عدم رقابت تاثیر منفی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران در پایان رقابت های کاراته بازی های کشورهای اسلامی ضمن ارزیابی نتایج تیم کاراته ایران گفت: انتظار داشتیم در 3 فینال و یک مدال طلا کسب کنیم اما عدم موفقیت رقابت در یک سال اخیر بر عملکرد ما تأثیر منفی داشته است. بابت این نتایج از مردم و جامعه کاراته عذرخواهی می کنم.

وی افزود: در نهایت در 5 وزن مسابقه دادیم و برای 3 وزن برنامه نهایی داشتیم اما متاسفانه اتفاقاتی افتاد که معادلات ما را به هم ریخت و نتوانستیم آنچه را که در ذهن داشتیم اجرا کنیم.

هروی تاکید کرد: 40 درصد از بازیکنان ما جوان بودند و اولین تجربه خود را در این سطح داشتند. یکی از ملی پوشان ما ممکن است برای بار دوم تلاش کند. ما دو بازیکن با تجربه خوب داشتیم، اما علیرغم همه اینها می‌گفتیم تیم ما خوب است و می‌خواهیم بدرخشیم.

وی افزود: شرکت نکردن در مسابقات جهانی و برخی کاراته ها بسیار موثر بود و به همین دلیل ضریب خطای ما افزایش یافت.


سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: بازیکنان ترکیه حدود 50 روز پیش 7 مدال اروپایی کسب کردند اما اکنون نتیجه متفاوتی کسب کرده اند. بالاخره شرایط مسابقه همین است.

مربی تیم ملی گفت: کاراته همیشه نقطه قوت تیم ایران بوده است اما اکنون باید نقاط ضعف را جبران کنیم. ما باید در وانت های کاراته حضور داشته باشیم که جنبه لجستیکی دارد. از امروز یک سال به بازی های آسیایی می گذرد، امیدوارم کمیسیون و وزارتخانه از ما حمایت کنند تا شرمنده مردم نشویم.

هروی در نهایت گفت: باید بابت این نتیجه عذرخواهی کنم. کاراته همیشه خوب بوده و این بار نتوانستیم نتیجه دلخواه را بگیریم. بچه ها همه ناراحتن برد و باخت بخشی از رقابت است. یک سال غیبت داریم و می بینیم که برخی کشورها به لطف حضور در مسابقات مختلف پیشرفت کرده اند. نمی خواهم در مورد داوری صحبت کنم، اما از داوری در دو وزن که البته جزو کاراته است، دلخور شدیم. به هر حال بازیکنانم نتوانستند توانایی های خود را نشان دهند و امیدوارم در آینده بتوانیم آن را جبران کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید