عدم شفافیت جرم / مجازات درجه 6 برای معلولان و متخلفان است


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840547

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجازات تعزیری را برای عدم رعایت یا اجرا نشدن کامل قانون شفافیت قوای سه گانه در نظر گرفتند و مسئولیت اجرای این قانون را به بالاترین دستگاه نظام محول کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 10 خرداد) در جلسه علنی و در ادامه بررسی قانون شفافیت سه قوه، ماده 5 این قانون با 187 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 11 رأی مخالف. رای ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در جلسه، تصویب شد.

ماده 5 این قانون به شرح ذیل تصویب شد:

مسئولیت اجرای این قانون بر عهده بالاترین دستگاه نظام است و عدم اعمال یا ناقص اجرای این قانون یا انتشار اطلاعات مغایر با این قانون جرم تلقی شده و مرتکب به درجه 6 شرعی محکوم می شود. قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 با اصلاحات بعدی.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در پیشنهادی مبنی بر اینکه دستگاه عالی نظام وظیفه اجرای قانون را بر عهده دارد، گفت: در صورت عدم اجرای دقیق قانون، دستگاه ها و سازمان های ذیربط از مسئولیت دوری می کنند. .

نماینده مردم اراک با تاکید بر لزوم تعیین دقیق مسئول اجرای قانون، گفت: اگر مسئولیت این قانون تعریف نشده باشد، مسئول هر دستگاهی می گوید من قانون را ابلاغ کرده ام و دیگران آن را اعمال نکرده اند. برای جلوگیری از عواقب بیشتر و جلوگیری از اصلاحات جدید، قانون باید با دقت نوشته شود تا شفافیت به درستی عمل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید