عدم عدالت آموزشی در مناطق مختلف استان یزد / در دانشگاه فرهنگیان نه معلم داریم و نه محل پذیرش.

ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783411

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد مطرح کرد؛

فخرایی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به نبود عدالت آموزشی در نقاط مختلف استان گفت: به دلیل نبود زیرساخت های مناسب در استان یزد، دانشگاه فرهنگیان دانشجوی پرجمعیت ندارد. ظرفیت.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، ساجده فخرایی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد صبح امروز در دیدار اعضای تشکل های دانشجویی استان با مهران فاطمی استاندار یزد گفت: متأسفانه از برخی بانوان فقط در زمان تبلیغات انتخاباتی یاد می شود. .یا کمتر به چشم می آید که زیبنده جامعه ما نیست. مشکل اصلی زنان امروز عدم شناسایی مناسب و نبود الگوی مناسب برای زنان ایرانی-اسلامی است. به همین دلیل، جوانان و نوجوانان مستعد الگوهای کاذب هستند و پیامدهای تربیتی این معضل گریبانگیر جامعه می شود.

وی افزود: آموزش ما بدون در نظر گرفتن این واقعیات و نیازهای جامعه انجام می شود و فردگرایی، تجمل گرایی و رفاه طلبی نیز از تبعات این شیوه تربیتی غلط است.

فخرایی گفت: آمار خیره کننده طلاق از یک سو و موانع ازدواج جوانان از سوی دیگر موضوع مهمی است که باید در سطوح خرد و کلان برای این تصمیم گیری ها تسهیل شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزش گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب آموزش و پرورش حساس ترین و مهم ترین نقطه هر کشوری است زیرا نظام آموزشی نسل آینده است. “اما این نسل ماشینی در حال حاضر در یک بحران کارگری است، چرا بحران؟ زیرا کمبود معلمان کافی باعث شده است که دانش آموزان ما از سال 99 توسط معلمان، سربازان، معلمان و حتی معلمان ورودی آموزش ببینند. چرا به این فکر نکنیم. اگر بگوییم فقط معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد شود مشکل دارد.

سخنگوی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: به دلیل نبود زیرساخت های مناسب در استان یزد، این دانشگاه تعداد زیادی دانشجو ندارد و به همین دلیل اگرچه می دانیم در سال های آینده با کمبود شدید هیئت علمی مواجه خواهیم بود، همچنان نمی تواند معلمان زیادی را بپذیرد.

وی گفت: در آموزش و پرورش یزد نیز شاهد مشکلات زیادی هستیم. در حال حاضر با مشکل نبود عدالت آموزشی در رشته های مختلف مواجه هستیم، کمبود معلمان خوب در همه شهرستان ها که دغدغه دانش آموزان است. کنکور نیز در آموزش یزد اهمیت زیادی دارد و بر آن تاکید زیادی می شود که باعث ایجاد استرس روانی و ترس در دانش آموزان می شود.

وی در پایان خطاب به استاندار یزد فهری گفت: از شما که دغدغه مند هستید انتظار می رود در این دولت به اندازه کافی و کافی از مردم انقلابی و متدین در استان و شهرستان ها استفاده کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید