عدم مدیریت در توزیع نهاده های دامی منجر به اتفاقات ناگواری شد


ساعت: 09:49
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885781

علی محمد اکبری گفت: در سال های اخیر مشکلاتی در توزیع نهاده های دامی وجود داشته و در این زمینه مدیریت لازم صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) صبح امروز در جلسه ستاد رفع محدودیت های قرارگاه امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری، فلسفه تشکیل رده های مختلف بسیج را کمک به دولت ها در دوره های مختلف دانست.


وی افزود: هر یک از این سطوح بسیج با استفاده از ظرفیت داخلی ادارات مربوطه به وظایف خود عمل می کنند.


فرمانده حضرت قمر بنی هاشم(ع) ادامه داد: با تشکیل سازمان مهندسین کشاورزی در سال های اخیر، بسیجیان این سازمان خدمات ارزنده ای در سطح کشور و خودکفایی در گندم، جو، ذرت، تجاوز جنسی و غیره اقدامات مهمی توسط این سازمان انجام شد.


اکبری بیان کرد: علت اینکه نتوانسته ایم برخی از محصولات استراتژیک را پرورش دهیم، آسیب شناسی نبودن بهره وری منابع و کاشت، داشت و برداشت با توجه به موقعیت جغرافیایی است.


وی خاطرنشان کرد: در بحث سلامت و ایمنی مواد غذایی مشکلات زیادی وجود دارد، از مسائل مربوط به تراریخته گرفته تا موضوعات دیگری که اخیرا در حوزه محصولات کشاورزی مطرح شده است که گاهی منجر به بیماری می شود.
فرمانده حضرت قمر بنی هاشم(ع) افزود: گروه بسیج مهندسین کشاورزی در قالب طرحی به نام طرح همگام با کشاورز، سعی در تربیت کشاورزان دارد و در بخشی دیگر از وظایف خود به آسیب شناسی نیازها می پردازد. از بخش کشاورزی


اکبری با اشاره به اینکه باید بین مجموعه های مرتبط با جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی هم افزایی صورت گیرد، گفت: در سال های اخیر مشکلاتی در توزیع نهاده های دامی وجود داشت و مدیریت لازم در این زمینه انجام نشد، این کمبود مديريت صحيح منجر به رفتن دامهاي سبك سنگين به كشتارگاه شد.


وی تاکید کرد: سهم دولت بوده اما به دست کشاورز نرسید و در بازار آزاد توزیع شد، این مشکل در چهارمحال و بختیاری نیز وجود داشت و اتفاقات ناگواری در این زمینه رخ داد.


فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) تصریح کرد: امروز امید آفرینی یکی از ضروریات نظام جمهوری اسلامی ایران است، مردم باید امیدوار باشند و این از نکات برجسته مقام معظم رهبری است.


اکبری تصریح کرد: اگر جهاد کشاورزی در استانی خوب عمل کند 50 درصد مشکلات آن استان حل می شود و حتی اخیرا نظارت و کنترل کالاهای مصرفی در بازار به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده است که این امر باعث دوچندان شدن کارها می شود. مسئولیت این گروه است.»


وی افزود: تمامی بخش های زیرمجموعه کشاورزی اعم از کشاورزی، باغداری، شیلات و … آسیب هایی دارند که برای رسیدن به خودکفایی در کالاهای استراتژیک باید شناسایی شوند.


سردار حضرت قمر بنی هاشم(ع) ادامه داد: در خصوص گلخانه های چهارمحال و بختیاری به دلیل برخورداری از منابع آبی با بسیاری از استان ها فاصله داریم.


اکبری گفت: جلسات اتاق فکر و اتاق فکر بین گروه جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و مشکلات را حل کند. بگذار توسعه و پیشرفت کنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید