عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی یکی از مشکلات واحدهای تولیدی در خراسان جنوبی است


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809219

قناعت با بیان اینکه عمده مشکلات واحدها عدم هماهنگی دستگاه ها و نیاز به امکانات، سرمایه در گردش است، گفت: رفع موانع از سر راه واحدهای تولیدی از برنامه های ویژه استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، جواد کنات استاندار خراسان جنوبی امروز پنجشنبه برای بررسی میدانی موانع تولید از چند واحد تولیدی و صنعتی مرکز استان بازدید کرد.

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از این واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بیرجند در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای این ویژه برنامه و رفع مشکلات سرمایه گذاران از واحدهای تولیدی استان بازدید می شود.

قناعت ادامه داد: به همین منظور علاوه بر بازدیدهایی که در واحدهای بزرگ و نام استان انجام شد، در قطعات ریز و درشت نیز رفتیم.

به گفته وی؛ در بازدید امروز واحدهای با ظرفیت یک سوم یا یک پنجم مشاهده و در برخی موارد کاملاً حذف شدند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازدید اولیه از این واحدها در نظر گرفته شده است، گفت: حضور روسای برخی ادارات در این بازدیدها برای هماهنگی اولیه و اطلاع از مشکلات واحدها است تا مشکلات در واحدها رصد شود. رشته. آنها هنوز باید مورد مطالعه قرار گیرند.

قناعت عمده مشکلات واحدها را عدم هماهنگی بین دستگاه ها و نیاز به تجهیزات، سرمایه در گردش عنوان و خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکلات ناشی از دستورات مرکز یا استان است که موانعی در تولید و صادرات به وجود می آورد. واحدها

وی افزود: پس از بازدید از هر واحد، جلسه میدانی با حضور سران برگزار و به موضوعات رسیدگی شد.

به گفته وی؛ پیگیری نهایی مشکلات و اتخاذ راهکار مناسب برای رفع موانع مسیر تولید این واحدها منوط به تسهیل و رفع موانع تولید در استان بود.

بر اساس این گزارش، کارخانه گلبرگ آرد سفید یکی از واحدهایی است که امروز استاندار خراسان جنوبی مورد بازدید قرار گرفت. همچنین تولید سالانه 150 هزار تن آرد سفید را تامین می کند که بیشتر نیاز نانوایی های استان تامین می شود.

استاندار خراسان جنوبی سپس از واحد تولید لوله پلی اتیلن بازدید کرد که مجموع سرمایه گذاری بلندمدت بخش خصوصی در این واحد تولیدی 2000 میلیارد ریال و با ظرفیت تولید سالانه 25000 تن زمینه اشتغال مستقیم 17 نفر را فراهم کرد. .

مقصد بعدی استانداری عایق رطوبتی بود که با سرمایه گذاری ثابت 300 میلیارد ریال احداث شد و زمینه اشتغال مستقیم 15 نفر را فراهم کرد.

قنات همچنین برای بررسی روند، سرعت تولید و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه وضعیت فعلی این واحد تولیدی از شرکت تولیدی فولاد مش بازدید کرد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از یک کارخانه تقطیر در شهرک صنعتی بیرجند که کار نمی کند بازدید کرد و از دستگاه های مسئول و سرمایه گذار پروژه جویای دلایل تعطیلی این کارخانه شد.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 5000 متر مربع و ظرفیت اسمی سالانه 3000 تن انواع عرقیات گیاهی احداث شده است.

راهکارهای بازگشت کارخانه به چرخه تولید توسط مدیران حاضر در شهرک صنعتی بیرجند بررسی و مقرر شد موضوع برای حصول نتیجه پیگیری شود.

شرکت تولیدی لبنیات قهستان آخرین واحد تولیدی بود که امروز در برنامه بازدید استاندار خراسان جنوبی بود و در این بازدید روند فعالیت، اشتغالزایی، راهکارهای توسعه شرایط موجود و افزایش مصرف شیر و تولید لبنیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید