عدم همکاری سازمان سنجش در آزمون استخدامی فرهنگیان

عدم همکاری سازمان سنجش در آزمون استخدامی فرهنگیان

امیرمحمد خراسانی نماینده وزیر آموزش و پرورش در هیأت مرکزی گزینش و دبیر شورای مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در 19 آبان 1401 جلسه هیأت عالی گزینش کشور با حضور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی گزینش کشور، لطیفی رئیس سازمان امور استخدامی کشور و عضو شورای عالی گزینش، فرهاد بشیری نماینده نظارت قوه مقننه در گزینش، محمدباقر الفت، نایب رئیس قوه قضائیه و عضو شورای عالی و علی حاجی هانی، دبیر شورای عالی گزینش، برای بررسی وضعیت گزینش.

وی ادامه داد: از مصوبات این جلسه می توان به نیمه متمرکز شدن دانشگاه فرهنگیان، برگزاری آزمون استخدامی به نحوی که گزینش سه تا پنج ماه فرصت بررسی داشته باشد، سیاست گزینش بومی، تامین اعتبار و موارد لازم اشاره کرد. مبنای انتخاب مدارس و مهدکودک های غیر دولتی.

خراسانی با بیان اینکه همه اعضای این جلسه مصوبه را امضا و برای اجرا به آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط ارسال کردند، اما طبق آخرین اخبار، اجرای این مصوبات بلاتکلیف است، گفت: وزیر علوم با نیمه متمرکز شدن مخالفت کرد. از دانشگاه فرهنگیان

وی افزود: آزمون ورودی وزارت آموزش و پرورش به دلیل همکاری نکردن سازمان سنجش به سال آینده موکول شد و در این مورد مانند سال گذشته گزینش تنها یک ماه فرصت بررسی دارد در حالی که امسال سه نوبت ظرفیت بررسی باید برگزار شود که عملاً یک انتخاب است. همچنین هیچ گونه اقدامی برای ایجاد بستر لازم برای گزینش و تفاهم نامه مربوطه با سازمان مدارس غیردولتی صورت نگرفته است.

دبیر کانون گزینش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این موارد زمانی است که وزیر آموزش و پرورش برای اجرای مصوبه تلاش می کند اما سایر نهادها همکاری نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید