عراقی ها و عمانی ها برای سرمایه گذاری به کهگیلویه و بویراحمد می آیند + عکس


ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884646

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته آینده سرمایه گذارانی از کشورهای عراق و عمان برای سرمایه گذاری به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویارحمد عصر امروز 9 تیرماه با معاون اقتصادی وزیر کشور دیدار و گفتگو کرد. احمدزاده در این نشست با گلایه از دلایل محرومیت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 85 حلقه چاه نفت اینجا در شهر بهمایی است اما وقتی بچه های این منطقه برای کار به میدان نفتی آغاجاری می آیند، چاه های نفتی 85 است. اجازه کار به عنوان کارگر غیر بومی را ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این رفتارها باعث شده که کهگیلویه و بویراحمد محروم خوانده شود، افزود: این استان یکی از سرمایه داری ترین مناطق کشور است اما مظلوم هستیم.

وی گفت: بوکسیت چرام در حال انتقال به جاجرم است و استان از آن بی بهره است. مردم نیز از این وضعیت ناراضی بودند. جلوی خروج بوکسیت از استان را گرفتیم و اعلام کردیم برای این منطقه کارخانه مواد شوینده یا روغن ساخته می شود و بچه های منطقه چرام مشغول به کار می شوند.

احمدزاده با بیان اینکه جابجایی ماشین آلات سنگین برای حمل بوکسیت به جاده های استان خسارت وارد کرده است، اظهار داشت: استان از نفت و گاز سودی نمی برد و امیدواریم پتروشیمی گچساران این خلا را پر کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سفر رئیس شورای اسلامی شهر به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر به آقای قالیباف گفتم که حق ضایع شده کهگیلویه و بویراحمد را در نفت و گاز به ما بدهید. و صنایع آب

احمدزاده به تلاش های صورت گرفته در استان برای محرومیت زدایی اشاره کرد و یادآور شد: راهسازی برای 135 روستا و آبرسانی به 180 روستایی که با کم آبی مواجه هستند اقداماتی است که در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات محرومیت از آب شرب از 210 میلیارد تومان به 910 میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: در جلسه ای که با وزیر نیرو داشتم شبکه آب را برای آبرسانی به 100 روستا طراحی و ارائه کردیم که نیاز به 326 روستا بود. میلیارد تومان اعتبارات ما در این بخش به بیش از 900 میلیارد افزایش یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از حضور سرمایه گذاران عمانی و عراقی در هفته آینده به استان خبر داد و گفت: عمانی ها در پروازهای فرودگاه یاسوج و گچساران سرمایه گذاری خواهند کرد.

در ادامه محسن سورهی تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور نیز ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در استان گفت: کسانی که می توانند به استان کمک کنند از دانش خوبی برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه گام های اساسی برای زیرساخت های استان برداشته شده است، گفت: در سطح ملی در کنار استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

در این جلسه همچنین وضعیت پروژه های اقتصادی و پیشرفت آنها بررسی و بر تسریع در پیشرفت این پروژه ها تاکید شد.

خبرنگار: بهمنیار
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید