عربستان سعودی دارایی های یک موسسه خیریه لبنانی را مسدود کرد

ساعت: 01:49
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779614

عربستان سعودی با صدور بیانیه ای، بنیاد الکرز الحسن لبنان را یک سازمان تروریستی اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نظر شما عربستان سعودی با صدور بیانیه ای بنیاد الکرض الحسن لبنان را یک سازمان تروریستی اعلام کرده است.

دولت عربستان سعودی این بنیاد را به جنبش حزب الله لبنان مرتبط می کند و مدعی است که این انجمن پول حزب الله را مدیریت می کند و بودجه این جنبش را از جمله در مورد مسائل نظامی تامین می کند.

ریاض همچنان حزب‌الله را به یک سازمان تروریستی متهم می‌کند و اعلام می‌کند که تمامی دارایی‌های این بنیاد در عربستان مسدود می‌شود و تعامل با این اتحادیه، چه به‌طور مستقیم و چه غیرمستقیم، ممنوع شده است.

عربستان سعودی مجموعه ای از فشارهای اقتصادی گسترده را بر بیروت آغاز کرده است تا دولت لبنان را وادار به حذف حزب الله از عرصه سیاسی و نظامی این کشور کند. مقامات سعودی به دنبال این هستند که از شرایط سخت اقتصادی کنونی لبنان نهایت استفاده را ببرند و شرایط را به گونه ای شکل دهند که مقامات بیروت تسلیم خواسته های خود شوند.

یکی از مهمترین خواسته های عربستان از لبنان حذف حزب الله از ساختار سیاسی این کشور است. این درخواستی است که سعودی ها در این سال ها از مقامات لبنانی کرده اند. در واقع، عربستان سعودی همواره مخالف سرسخت نقش حزب الله در ساختار و نظام سیاسی لبنان بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید