عرضه کنندگان غیر مجاز مرغ زنده باید جمع آوری شوند/ کمبود مرغ در بازار نداریم


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839438

گیاسی با بیان اینکه تامین کنندگان غیرقانونی مرغ زنده باید دور هم جمع شوند، گفت: ما هیچ کمبودی در بازار مرغ نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی گیاسی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: توزیع مرغ در سطح شهر خرم آباد به اندازه کافی وجود دارد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد اما با توجه به افزایش قیمت مرغ تقاضا تا حدودی کاهش یافته است.

وی افزود: قیمت مرغ از 31 هزار تن در یک زمان به 59 هزار و 800 تن رسیده است بنابراین با کاهش تقاضای انسانی و در نتیجه کاهش قیمت آن مواجه شده ایم.

رئیس اتحادیه مرغداران خرم آباد گفت: امکان نگهداری مرغ به مدت طولانی در انبار وجود ندارد و مانند میوه به زودی تاریخ مصرف آن تمام می شود، بنابراین نمی توان آن را به مکان های دیگر منتقل کرد و در یخچال نگهداری کرد. و ذخیره می شود زیرا به سرعت فاسد می شود. ” بنابراین اگر جوجه های زیادی در بازار وجود داشته باشد، طبیعتاً قیمت آن کاهش می یابد.

وی افزود: تنها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته با کمبود مرغ در سطح شهر و روستا مواجه بودیم اما در روزهای دیگر به اندازه کافی و حتی مازاد مرغ وجود دارد اما تقاضا برای آن به شدت کاهش یافته است.

غیاثی گفت: قیمت مرغ در کشور 59 هزار و 800 تن است که در نتیجه خرید و فروش غیرقانونی و اجاره ای در آن وجود ندارد، زیرا اگر به هر نقطه از کشور سفر کنیم، فروش مرغ در استان لرستان نیز به همین قیمت است. اجاره، دلال و… اما برای ساماندهی مرغ فروشی ها بهتر است مرغ زنده در سطح شهر جمع آوری شود.

رئیس اتحادیه طیور خرم آباد با اشاره به اینکه تقاضا برای خرید انسانی کاهش یافته است به طوری که جوجه دو روز بدون خرید در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش تقاضای خرید و فروش مرغ، این امکان وجود ندارد. این افزایش قیمت باعث شده کسانی که روزی مثلاً سه قطعه جوجه می خریدند، امروز یکی دو قطعه جوجه بخرند چون قدرت خریدشان کم شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید