عرضه 450 هزار قطعه ربع سکه طلا در بورس کالا از روز سه شنبه

ساعت: 11:32
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923615

450000 قطعه سکه طلای بهار آزادی از روز سه شنبه 4 بهمن 1401 به مدت 10 روز کاری از طریق بورس کالای ایران عرضه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از بانک مرکزی ، عرضه سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله به صورت گواهی سپرده مستمر و روند کشف قیمت جدید در بورس کالا انجام می شود. عرضه مربوطه نیز به صورت ثبت سفارش در دفترچه با قیمت های مختلف می باشد.

براساس شرایط عرضه سه ماهه در بورس کالا، تمامی افراد بالای 18 سال با کد ملی می توانند حداقل یک و حداکثر پنج سکه طلای بهار آزادی خریداری کنند.

خریداران می توانند پنج روز کاری پس از خرید سکه در بورس کالا به صندوق بانک رفاه مراجعه و با ارائه مدارک مربوط به بورس نسبت به دریافت فیزیکی معادل سکه های خریداری شده اقدام کنند.

بانک مرکزی همچنین در نامه ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد: مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت آزاد گواهی سپرده سکه طلای رباح بهار آزادی از بانک رفاه محاسبه شده است. بنابراین مبلغ دیگری به عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نخواهد شد.

لازم به ذکر است عرضه ربع سکه طلا به بورس کالا توسط بانک مرکزی با همکاری بورس کالای ایران برای رفع حباب سکه و اصلاح انتظارات تورمی غیرواقعی انجام می شود.

جزئیات بیشتر عرضه 450 هزار قطعه سکه طلای بهار آزادی از روز سه شنبه 4 بهمن 1401 در 10 روز کاری از سوی شرکت بورس کالای ایران اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید