عزم دولت برای بازگرداندن امید و اعتماد مردم جدی است/ برای تسهیل روند سرمایه گذاری در آذربایجان غربی تلاش می کنیم


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818452

استاندار آذربایجان غربی گفت: تلاش دولت سیزدهم برای بازگرداندن امید و اعتماد بین مردم و مسئولان است و خوشبختانه موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، محمدصادق معتمدیان امروز در سفری دو روزه به این شهرستان با نخبگان و اقشار مختلف مردم میاندوآب اظهار داشت: عدالت محوری، محرومیت زدایی و فساد ستیزی محور اصلی است. که از تعدادی از اعضای دولت پیروی می کنند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم در صدد بازسازی دیوار اعتماد مردم و مسئولان است و خوشبختانه در این زمینه موفق بوده است، افزود: و پس از تصویب در بازه زمانی مشخص اجرایی خواهد شد. .

وی گفت: حضور میدانی و ملاقات حضوری با مردم از اولویت های ما در آذربایجان غربی است. هر منطقه در راس برنامه های توسعه ما قرار دارد.

معتمدیان با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ظرفیت خوبی دارد، افزود: معادن ظرفیت مهمی در استان است و بیش از 50 نوع ماده معدنی در آذربایجان غربی شناسایی شده است اما متاسفانه در استان ما سهم کمی در اشتغال دارند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی ما در سال جدید دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی است، افزود: معادن یکی از موتورهای توسعه در آذربایجان غربی هستند که خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده می توانیم برنامه ریزی داشته باشیم. و اقداماتی در این زمینه انجام دهد.» و زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه موانع توسعه استان باید شناسایی و برطرف شود، گفت: خوشبختانه تعامل و هماهنگی خوبی بین همه دستگاه های مختلف در استان وجود دارد.

معتمدیان همچنین از بخش کشاورزی به عنوان یکی دیگر از محرک های اقتصادی آذربایجان غربی یاد کرد و گفت: یکی از دلایل پایین بودن درآمد سرانه در آذربایجان غربی خام فروشی است و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای رونق اقتصادی باید به روستاها توجه ویژه شود تا مهاجرت از استان به شهر کاهش یابد.

وی همچنین با بیان اینکه تلاش می کنیم روند سرمایه گذاری در استان را تسهیل کنیم، گفت: باید زمینه حضور سرمایه گذاران و رفع موانع را فراهم کنیم.

معتمدیان در خصوص موضوع احیای دریاچه ارومیه گفت: در این راستا با تکمیل اقدامات سخت افزاری و رویکرد دولت سیزدهم برای احیای دریاچه ارومیه طبق برنامه ریزی ها وارد فاز نرم افزاری شده و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به نهضت گلخانه ای، مدرسه سازی و تمرکز بر عدالت محوری و استفاده از ظرفیت و پتانسیل برای تسریع در توسعه استان و شهرستان ها اشاره کرد.

وی شهرستان میاندوآب را یکی از قطب های مهم و تاثیرگذار در حوزه کشاورزی و دامپروری در استان معرفی کرد و گفت: با توسعه واحدهای تبدیلی و جذب سرمایه گذار در این بخش و جلوگیری از خام فروشی مواد و محصولات، این شهرستان می تواند به موفقیت دست یابد. رشد اقتصادی برنامه ریزی شده توسط دولت استان در سال جاری نقش موثری ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید