عزم دولت برای توسعه سیستان و بلوچستان جدی است/ اختصاص 10 میلیارد تن برای توسعه راهداری در سه سال


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819786

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان:

محمد سرگزی گفت: دولت سیزدهم برای زیرساخت های استان پهناور سیستان و بلوچستان جدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سرگزی نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر هامون اظهار داشت: فعالیت مجموعه راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دو سال گذشته علاوه بر بازدید رئیس جمهور و هیأت وزیران در استان 10 میلیارد تن اعتبار از پالایشگاه نفت بزرگراه چابهار تا حوضه زابل و 250 میلیون یورو برای حوزه ریلی با نمایندگان ردیابی و بخشی از مصوبات سفر است که از سال 1401 تا 1403 باید این وام ها صرف هزینه شود. توسعه زیرساخت های استان

وی افزود: قطعاً در دولت های دیگر به دلایل مختلف در این حوزه کاستی هایی وجود داشته است، اما دولت سیزدهم از این حوزه حمایت کرده و پایبندی جدی به زیرساخت ها در استان پهناور سیستان و بلوچستان دارد.

وی ادامه داد: در حوزه بزرگراه ها و راه های اصلی در سال 1401 100 درصد اعتبارات تخصیص یافته است در حالی که در سایر حوزه ها میانگین 50 درصد است و این نشان دهنده جدیت دولت سیزدهم است که توسعه راه در استان وجود دارد. .

وی همچنین به آمار خدمات ارائه شده به ویژه در منطقه شمال استان اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته میانگین احداث بزرگراه در شمال سیستان و بلوچستان 63 کیلومتر بوده است در حالی که میانگین احداث بزرگراه 23 کیلومتر است. . کیلومتر در 15 سال گذشته “بزرگراه ایجاد شد، جالبتر اینکه در برخی سال ها حجم بزرگراه سازی صفر بود، اما در دو سال اخیر به 63 کیلومتر افزایش یافته است.

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه پروژه های عمرانی زمان بر است، گفت: یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین پروژه های عمرانی، احداث بزرگراه است که برای هر کیلومتر 10 میلیارد تن اعتبار نیاز است.

وی گفت: با این تفاسیر پیشرفت بزرگراه ها در این دو سال به ویژه در منطقه زابل زاهدان چشمگیر بوده و امیدواریم تا دو سال آینده این پروژه به اتمام برسد.

سوالی مطرح نشد و موضوع تحقیق شد

نماینده مردم زابل در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر مصاحبه منتشر شده در یکی از رسانه های محلی استان فدا حسین مالکی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وی با بیان اینکه «هفت نماینده» مجلس شورای اسلامی استان از امضای علامت سوال وزیر راه و شهرسازی خودداری کردند. برای سوال بود

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی از آغاز به کار دولت سیزدهم نمی گذرد، معمولا در مجلس عادی در صورت وجود ابهام ابتدا سوال مطرح می شود و در صورت محقق نشدن سوال، استیضاح طول می کشد. .

سرگزی ادامه داد: این موضوع نباید در مدت کوتاهی که دولت در این زمینه در سیستان فعالیت می کند مطرح شود. بلکه باید به دولت فرصت بیشتری داد و بعد زیر سوال برد.

نماینده مردم زابل گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم تا عملکرد دولت در شش ماهه نخست سال را بررسی و بر اساس آن تصمیم گیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید