عشق ریکاردو ساپینتو به استقلال ثابت شد

عشق ریکاردو ساپینتو به استقلال ثابت شد

آپوئل کیپر که در آخرین فصل لیگ برتر باشگاه های کشور با 71 امتیاز پس از آرس دوم شد، تیم جدید سرمربی استقلال است و به همین بهانه ریکاردو ساپینتو مجبور به کسب عنوان قهرمانی شد. در واقع ماموریت سرمربی پرتغالی در این فصل قهرمانی هم هست.

ریکاردو ساپینتو فصل سختی را در استقلال سپری کرد و بارها به دلیل رای کمیته انضباطی از نیمکت نشینی استقلال محروم شد و در نهایت وقتی کمیته انضباطی حکم 4 ماه تنبیه او را صادر کرد، ایران تصمیم گرفت و استقلال را برای همیشه ترک کن او به یکی از دوستان نزدیکش گفت: فکر می کنم فدراسیون فوتبال ایران علاقه ای به ادامه کار من در استقلال ندارد. پس بهتر است بروم تا استقلال آسیب نبیند.»

برخی از اتفاقات جالب دوران حضور ریکاردو ساپینتو در استقلال را مرور می کنیم:

عاشقانه های ریکاردو ساپینتو و امیرارسلان مطهری

امیرارسلان مطهری اولین بازیکنی بود که در لیست فروش ریکاردو ساپینتو قرار گرفت. در آخرین بازی امیر ارسلان مطهری که تعویض شد و به دلیل مصدومیت نتوانست به ادامه راه برود، چند ثانیه ای را در آغوش ریکاردو ساپینتو سپری کرد. این نشان می داد که ریکاردو ساپینتو با اینکه عصبانی بود، رابطه بسیار خوبی با شاگردانش داشت.

دلیل بازی نکردن ابوالفضل جلالی فنی نیست

در طول فصل همه می گفتند ابوالفضل جلالی بهتر از جعفر سلمانی است و باید به جای آن بازیکن بازی کند اما مرغ ریکاردو ساپینتو یک پا داشت و حتی در دیدار فینال به جعفر سلمانی زمین داد. اما جالب است بدانید دلیل بازی نکردن ابوالفضل جلالی فنی نیست. در ابتدای بازی ها وقتی ریکاردو ساپینتو در یک بازی ابوالفضل جلالی را نیمکت نشین کرد، این بازیکن در تمرین ریکاوری وانمود به مصدومیت کرد و این سوال باعث ناراحتی ریکاردو ساپینتو شد. سرمربی استقلال خطاب به خسرو حیدری دستیار ایرانی خود گفت: ابوالفضل به جای تلاش بیشتر در تمرین و تغییر نظر، مصدوم می شود و تا زمانی که رفتارش را تغییر ندهد، به او بازی نمی دهم. حتی در چند بازی در فهرست 18 نفره تیم قرار گرفته است.

ریکاردو ساپینتو همچنان در حال خرید یک دروازه بان جدید است

ریکاردو ساپینتو هم مانند هواداران استقلال در برخی بازی ها از عملکرد سیدحسین حسینی ناراحت بوده و در صورت ماندن یکی از برنامه هایش جذب دروازه بان جدید است. سرمربی استقلال البته قصد حذف سیدحسین را از لیست نداشت اما در صورت ماندن قطعا از دروازه بان جدیدی برای تقویت ترکیب استفاده می کرد.

فتح الله زاده رفت اما ریکاردو ساپینتو به طبقه دوم نرفت!

وقتی علی فتح الله زاده به استقلال آمد و آبی ها به اردو رفتند، ریکاردو ساپینتو می خواست طبقه دوم را به اتاق آنالیز و اتاق شخصی خود تبدیل کند اما علی فتح الله زاده اجازه نداد. زمانی که آن مربی اردوی تیم را ترک کرد، ریکاردو ساپینتو طبقه دوم را به اتاق آنالیز، اتاق استراحت بازیکنان و گروه غذاخوری تبدیل کرد، اما او حاضر نشد اتاقش را به طبقه دوم منتقل کند و در همان اتاق در طبقه اول به کار خود ادامه داد. .

شیشه های شکسته هتل المپیک

ریکاردو ساپینتو، با تمام تنشی که در کنارش داشت، هرگز سعی نکرد به کسی صدمه بزند و بیشتر خودش را حفظ کرد. قبل از یکی از بازی ها به او اطلاع دادند که نمی تواند در رختکن تیم حاضر شود و باید به جایگاه شیشه ای برود. وقتی از این خبر مطلع شد به شدت عصبانی شد و با مشت به یکی از شیشه های اتاق هتل المپیک زد و دستش را برید و بخیه زد. البته خسارت شیشه های هتل المپیک هم پرداخت شد.

او زندگی در تهران را دوست داشت

ریکاردو ساپینتو عاشق زندگی در تهران بود. او به قدری شهر تهران را دوست داشت که همسرش بارها به تهران آمد تا چند روزی را با ریکاردو ساپینتو بگذراند. او می خواست برای کاهش هزینه های باشگاه استقلال در تهران خانه اجاره کند اما باشگاه به وعده خود عمل نکرد! در حالی که ریکاردو ساپینتو خانه را با همسرش انتخاب کرد، باشگاه قرارداد اجاره خانه ریکاردو ساپینتو را امضا نکرد.

ساپینتو پس از اخراج آجورلو می خواست از استقلال جدا شود

ریکاردو ساپینتو پس از اخراج آژورلو قصد جدایی از استقلال را داشت. او خطاب به باشگاه استقلال گفت با تفاهم قراردادش را فسخ می کند اما آزجورلو از او خواست به کارش ادامه دهد. این دو هرگز رابطه خوبی با هم نداشتند. علی فتح الله زاده فکر می کرد هر حرفی که ریکاردو ساپینتو می زند، نوک سردار آجورلو است و همین موضوع ریکاردو ساپینتو را بارها عصبانی کرد!

دیدگاهتان را بنویسید