عصبانیت اسکوچیچ از تصمیم عجیب کی روش

دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی که توانست ایران را به جام جهانی برساند و کارلوس کی روش جایگزین او شد، به انتقاد از ترکیب ایران در این مسابقات پرداخت.

اسکوچیچ پس از باخت به آمریکا در مصاحبه ای بار دیگر به مرور اتفاقات ایران و اخراجش از نیمکت این تیم پرداخت و گفت: همین طور که هست می توانم بگویم کمی جلوتر رفته ام. در سپتامبر اتفاق افتاد.

وی افزود: تنش ها بالا بود. مدام رئیس فدراسیون را عوض می کردند. بالاخره رئیسی که قبل از من در فدراسیون بود وارد شد و اساسا قرارداد و تعهد مالی را به هم زد.

سرمربی سابق تیم ملی گفت: ایران در آستانه سقوط و حذف قرار داشت و به همین دلیل اجازه ندادند در مسابقات مقدماتی جام جهانی امتیاز از دست بدهیم. ما در مسابقات مقدماتی بهترین نتیجه تاریخ آسیا را گرفتیم اما برای من کافی نبود که به جهانیان بروم.

اسکوچیچ اعتراف کرد که برای او سخت بود. گفت: من هم گوشت و خون دارم. تماشای آن – بازی های ایران – برایم سخت بود. چون باید آنجا می بودم اما به اندازه کافی قوی هستم.

سپس سرمربی سابق تیم ملی با انتقاد از ترکیب هایی که کارلوس کی روش برای ایران در جام جهانی در نظر گرفته بود، اظهار داشت: مسابقات را تماشا کردم. تغییرات زیادی رخ داده است، بسیاری از عوامل مختلف.

اسکوچیچ ادامه داد: ایران در بازی اول – مقابل انگلیس – بسیار محتاط بود. اگر قرار بود 10 ترکیب مختلف برای این مسابقه بنویسم، این ترکیب را حدس نمی زدم. من سه سال آنجا بودم. بازیکنانی که در جام جهانی حضور داشتند که اصلاً در مسابقات مقدماتی جام جهانی حضور نداشتند.

در اولی، ایران به شدت رزرو شده بود، اگر ده آهنگ مختلف می نوشتم و سه سال آنجا بودم، حدس نمی زدم. آنها بازیکنانی را بازی کردند که اصلاً در مسابقات مقدماتی بازی نکردند. در بازی دوم – مقابل ولز – ایران را به تیمی که در دوره گذشته من بازی می کرد نزدیک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید