علائم آنفولانزا را جدی بگیرید یا آنفولانزا/بیماری از مدارس سرچشمه می گیرد


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915827

یک متخصص بیماری های عفونی درباره شیوع آنفولانزا در بین کودکان و منشا این بیماری توضیح داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا ابوالقاسمی، فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به شیوع آنفولانزا یا آنفولانزا در کودکان گفت: در دوران شیوع کرونا، بسیاری از کودکان در قرنطینه بودند و با انواع ویروس های تنفسی در تماس نبودند، بنابراین سیستم ایمنی آنها آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری را ندارد. با این ویروس ها مقابله کنید.”

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: این کودکان که متاسفانه در مدارس کمتر از ماسک استفاده می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در صورت مواجهه با انواع ویروس‌های تنفسی رایج در جامعه بیمار می‌شوند و بیماری را به سایر اعضای خانواده منتقل می‌کنند.

به گفته وی، شیوع آنفولانزا یا آنفولانزا در بزرگسالان نیز مشاهده می شود، اما منشا شایع این بیماری در مدارس است که از کودکان به خانواده ها منتقل می شود و چرخه انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر و خانواده به خانواده در جامعه

این متخصص بیماری‌های عفونی، ویروس‌های تنفسی در فصل زمستان را از جمله ویروس‌های سرماخوردگی، ویروس‌های آنفولانزای A و B، ویروس کرونا به شکل امیکرون و … که در جامعه در حال گردش هستند، برشمرد.

ابوالقاسمی با اشاره به تعابیر آنفولانزا در جامعه گفت: مردم عادی گاهی سرماخوردگی را آنفولانزا می نامند که با گرفتگی بینی همراه است. گاهی اوقات آنفولانزا نیز نامیده می شود که به معنای سرماخوردگی، آنفولانزا و سرماخوردگی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی افزود: هر دو بیماری تنفسی هستند اما آنفولانزا می تواند علائم متفاوت و جدی تری از سرماخوردگی از جمله تب، لرز را به همراه داشته باشد. ، بدن دردناک و بی حال است (بیشتر از سرماخوردگی).

به گفته وی، آنفولانزا معمولا با شروع ناگهانی تب همراه است و سپس علائم تنفسی و گاهی گوارشی در فرد ایجاد می شود، البته گاهی علائم تنفسی و گوارشی به طور همزمان در فرد بروز می کند.

ابوالقاسمی با تاکید بر اهمیت پیشگیری در بیماری آنفلوآنزا افزود: در صورت داشتن علائم تنفسی به ویژه در روزهای اول بیماری (سه یا چهار روز اول) باید در منزل استراحت کنند و از مراجعه به اماکن عمومی و ادارات خودداری کنند. یا مدرسه برای جلوگیری از شیوع بیماری در جامعه.

این متخصص عفونی در خصوص درمان بیماری های ویروسی تنفسی گفت: در صورت سرماخوردگی و عدم وجود علائم شدید آنفولانزا، درمان فقط شامل استراحت در منزل، نوشیدن مایعات، درمان علامتی (ضد سرفه، ضد چکه) است. ). و در برابر دما).

وی افزود: برای آنفلوآنزا نیز همین درمان های علامتی برای افراد عادی انجام می شود. با این حال، برای گروه های پرخطر مانند مبتلایان به بیماری های مزمن (قلبی، کبد، دیابت، کلیه)، افراد مسن، مبتلایان به سیستم ایمنی ضعیف، مبتلایان به تالاسمی، زنان باردار و افراد دارای اضافه وزن، پزشک یک داروی خاص آنفولانزا را تجویز می کند.

ابوالقاسمی گفت: با توجه به اینکه تا پایان سال و حتی اوایل اردیبهشت همچنان شاهد اوج گیری در شیوع آنفلوآنزا هستیم. افرادی که واکسینه نشده اند باید سعی کنند در اسرع وقت واکسینه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید