علاقه خاص فرهاد مجیدی به یک ستاره

علاقه خاص فرهاد مجیدی به یک ستاره

فرهاد مجیدی در گفت و گو با روزنامه الریاضیه معروف ترین روزنامه عربستان سعودی به 15 سوال پاسخ داد.

الریاضیه ابتدا به معرفی سرمربی سابق استقلال پرداخت و نوشت: فرهاد مجیدی نامی است که مردم خلیج فارس هرگز فراموش نمی کنند. همچنین در سال 2003 و با گل او، العین به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و قهرمان قاره آسیا شد تا نام او در تاریخ فوتبال خلیج فارس ثبت شود.

او تجربه بازدید از باشگاه های خلیج فارس، اتریش و ایران را دارد. مجیدی کار خود را از بهمن کرج آغاز کرد و در تیم های استقلال ایران، راپیدوین اتریش، الوصل، العین، شباب الاهلی و النصر امارات و الغرافه قطر بازی کرد.

او پس از بازنشستگی نیز تجربه سرمربیگری زیادی دارد. مجیدی تمرینات خود را از باشگاه استقلال تهران آغاز کرد و با این تیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد و سپس به مدیریت تیم ملی زیر 23 سال ایران منصوب شد. الریاضیه با او تماس گرفت تا درباره ترکیب اتحاد کلبا، انتظارات فعلی اش از تیم های عربی در جام جهانی 2022 قطر و نظرش درباره تیم ملی عربستان صحبت کند.

آن مصاحبه را در ادامه بخوانید:

* چگونه شاهد اولین برد تیم ملی عربستان مقابل آرژانتین بودید؟

من این پیروزی را به تیم ملی عربستان سعودی تبریک می گویم. من کل مسابقه را تماشا کردم، عربستان سعودی سیستم 442 و در فضاهای بسیار کوچک بازی کرد. به نظر من مهمترین چیزی که در مورد تیم عربستان می توان گفت این است که فاصله خطوط آنها بسیار کم بود. آنها به خوبی یکدیگر را تکمیل کردند و فضا را از بازیکنان آرژانتین گرفتند.

به نظر شما بهترین بازیکن زمین چه کسی بود؟

سالم الدوسری بازیکن بسیار خوبی است، او می تواند در اروپا بازی کند. به نظر من او بهترین بازیکن زمین بود.

* تیم ملی عربستان چگونه می تواند از لهستان و مکزیک پیشی بگیرد؟

هروه رنار تجربه کافی دارد و به نظر من تیم عربستان نباید بازی را باز کند و به تیم لهستان فضا ندهد تا نتوانند از فرصت ها به خوبی استفاده کنند.

* سابقه طولانی در فوتبال خلیج فارس دارید. فوتبال امروز عربستان را نسبت به سال های قبل چگونه می بینید؟

من با فوتبال خلیج آشنا هستم زیرا در تیم های الوصل، العین، شباب الاهلی و همچنین الغرافه قطر بازی کرده ام و اکنون مربی باشگاه اتحاد کلبا از امارات هستم. نکته مهم در مورد فوتبال در خلیج فارس و به خصوص عربستان این است که آنها پیشرفت بزرگی را تجربه می کنند. بسیاری از متخصصان فوق العاده در فوتبال عربستان وجود دارند که می توانند ایده های حرفه ای فوتبال اروپا را به عربستان سعودی تزریق کنند، در حالی که استادیوم های اینجا در بالاترین سطح هستند.

* فوتبال عربستان برای توسعه و حضور در تورنمنت هایی مانند جام جهانی چه نیازی دارد؟

مشکل عربستان سعودی این است که لژیونر وجود ندارد و همه در داخل کشور هستند. تجربه زندگی حرفه ای در خارج از کشور برای پیشرفت و رقابت در جام جهانی ضروری است و حضور در اروپا می تواند تجربه زیادی را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

به نظر شما بهترین بازیکن عربستانی کیست؟

من سالم الدوسری را به عنوان بازیکن دوست دارم. همچنین، من به شخصیت او در زمین علاقه مند هستم.

* نظرت در مورد بازیکنان انتخاب شده توسط هروه رنار چیست؟

من اطلاعات کافی برای ارزیابی انتخاب سرمربی ندارم، اما آنچه مقابل آرژانتین دیدیم حکایت از حرفه ای بودن هروه رنار دارد.

تعداد بازیکنان خارجی در لیگ عربستان نیز افزایش یافته است. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

من با افزایش تعداد خارجی ها موافق نیستم. بله، حضور آنها سطح لیگ را بالا می برد، اما باعث می شود بازیکن مستعد عربستانی شانس درخشش نداشته باشد. چون به دلیل حضور بازیکن خارجی فرصت بازی پیدا نمی کنند. به نظر من در هر پستی که بازیکن خارجی وجود دارد باید یک بازیکن جوان در مسابقات حضور پیدا کند تا پیشرفت کند. من مخالف حضور زیاد خارجی ها در یک تیم هستم و باید بیشتر به فوتبالیست های بومی توجه شود.

* نظرت در مورد تیم های عربی چیست؟

تیم های عربی بسیار پیشرفته هستند و فرصت پیشرفت دارند زیرا بازیکنان خوبی دارند که می توانند پیروز شوند و نتایج مثبتی کسب کنند.

* خاطراتت را با تیم ملی تعریف کن؟

من در مسابقات مقدماتی جام جهانی فرانسه در سال 1998 شرکت کردم و به یاد دارم در یک بازی دوستانه قبل از جام جهانی با هفت گل شکست خوردیم که باعث شد همه تیم ما را دست کم بگیرند و فکر کنند ما آماده نیستیم اما تیم ما موفق شد آمریکا را شکست دهد.

* سطح تیم های حاضر در جام جهانی 2022 را چگونه می بینید؟

در کل امروز همه تیم های دنیا به هم نزدیک هستند، نه در حمله و نه در دفاع تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد. در جام جهانی تیم های ضعیف یا کوچکتر شانس شکست دادن تیم های قوی را دارند.

* به نظر شما کدام تیم قهرمان جام جهانی 2022 می شود؟

فرانسه و برزیل محتمل ترین تیم ها برای قهرمانی در جام جهانی 2022 هستند.

* و بهترین بازیکن جام کیست؟

کیلیان امباپه بازیکن تیم ملی فرانسه و مهاجم پاری سن ژرمن را می توان بهترین بازیکن جام جهانی نامید.

دوست داری بهترین گل جام رو به کی بزنه؟

امیدوارم مسی بازیکن تیم ملی آرژانتین زیباترین گل جام جهانی 2022 قطر را بزند.

* اگر در فیفا تصمیم گیرنده بودید، چه تصمیم یا قانونی را برای توسعه فوتبال اعمال می کردید؟

اگر من در فیفا تصمیم گیرنده بودم، قانونی وضع می کردم که فوتبال را به گونه ای توسعه بدهم که توانایی ها در تمام دنیا برابر باشد یا به دلیل اینکه توانایی آنها ضعیف است، بازیکنان حرفه ای می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید