علاقه شدید استراماچونی به تیم ملی ایران

علاقه شدید استراماچونی به تیم ملی ایران

سرمربی تیم فوتبال الغرافه در ابتدای صحبت های خود با تمجید از میزبانی قطری ها گفت: در ابتدا باید بگویم که سازماندهی بسیار خوبی را شاهد بودیم. بسیاری از اسطوره های فوتبال جهان برای قرعه کشی در دوحه حضور داشتند. همه چیز خیلی خوب سازماندهی شده بود.»
وی در ادامه درباره وضعیت کلی 8 گروه در قطر گفت: فکر می کنم به جز اسپانیا و آلمان بقیه گروه ها تعادل خوبی دارند.

* این بهترین نسل فوتبال ایران است
قسمت بعدی گفتگوی استراماچونی قبل از اینکه خبرنگار ما درباره گروه ایران از مربی سوال کند، درباره گروه دوم مسابقات بود و او با هیجان دوباره به کار خود ادامه داد: «گروه ایرانی خیلی خیلی جالب است. اول از همه به این دلیل که تیم ملی فوتبال ایران را خیلی دوست دارم. تقریباً همه اعضای این تیم را می شناسم و گروه بسیار خوبی هستند. شاید بهترین تیمی که فوتبال ایران برای جام جهانی آماده کرده است. آنها قوی هستند؛ آنها سال ها با هم بودند و تجربه دارند چون در جام جهانی بازی کردند. بازی با انگلیس و آمریکا بسیار جالب است و این بازی برای مردم ایران پر از شور و هیجان خواهد بود.
* ما هم مثل شما با فوتبال زندگی می کنیم
سوال بعدی Stramacioni درباره ناکامی ایتالیا در صعود به جام جهانی قطر بود. سرمربی الغرافه پس از پرسیدن این سوال با لبخندی بر لب گفت: این اتفاق بسیار بدی برای فوتبال ایتالیا است. ایتالیا مثل ایران است. ما با فوتبال زندگی می کنیم. هر کودکی با یک توپ بازی می کند. این دومین جام جهانی است که در آن حضور نداریم. ما چهار بار قهرمان جام جهانی شده ایم.

ما نباید نمایشی از حذف ایتالیا بسازیم. باید ورق را ورق بزنیم
وی در ادامه درباره راهبرد خود برای عبور از این روزهای سخت در ایتالیا گفت: ما به عنوان یک کشور نباید از این وضعیت درام بسازیم، بلکه باید بنشینیم و بفهمیم چرا این اتفاق افتاد. چون کمتر از چند ماه پیش قهرمان اروپا شدیم. بنابراین برای تیمی که قهرمان اروپا شد، تنها چند ماه بعد از دست دادن جام جهانی آسان نیست. درست است؛ ما خیلی بدشانس بودیم. ایتالیا فوتبال خیلی خوبی بازی می کند، اما این برای مردم ما کافی نیست. البته الان باید ورق بزنیم و برای آینده برنامه ریزی کنیم. نسلی که در ایتالیا بازی می کند جوان است و ما باید با این نتایج ناامیدکننده چرخه جدیدی ایجاد کنیم.

* دنیا ایران را خیلی خوب نمی شناسد
سوال بعدی سرمربی جوان ایتالیایی که خیلی زود به دلیل مصدومیت مجبور شد کفش هایش را بپوشد و تمرکزش روی مربیگری باشد، درباره تفاوت کار در اروپا و قطر بود. چقدر قطر با تجربه قبلی اش متفاوت است. استراماکونی در پاسخ به سوالی گفت: خب، این مقایسه خیلی آسان نیست. من خیلی تحت تاثیر فوتبال ایران بودم. من در بسیاری از مصاحبه هایم گفته ام؛ فکر نمی کنم دنیا ایران را خیلی خوب بشناسد. اما من ایران را دیده ام. اولا ایران کشور فوق العاده ای است. علاوه بر این، سطح فوتبال ایران بسیار خوب است.

* من طرفدار ایران در جام جهانی هستم
استراماچونی سپس به تشریح دوران حضور خود در استقلال پرداخت و گفت: متاسفم زمانی که در استقلال بودم، بازیکنان مهم زیادی در لیگ بازی می کردند، اما حالا اگر اشتباه نکنم ترکیب اصلی یا سیزده، چهارده نفر است. بازیکنان برتر خارج از تیم البته از یک طرف این را درک می کنم. بازیکنان زیادی مثل سعید، شجاع، کنعانی زادگان. بازیکنان زیادی اینجا هستند. من درک می کنم که پاسخ منفی به برخی پیشنهادات سخت است، اما ترجیح می دهم بهترین بازیکنان یک کشور در آن بازی کنند. البته این چیزی است که همیشه اتفاق نمی افتد. به همین دلیل است که من در این جام جهانی طرفدار ایران هستم.

آبی هرگز برای من تغییر نمی کند
از استراماچونی پرسیدند دلت برای فوتبال ایران تنگ شده است؟ وی در پاسخ به این سوال سرش را به نشانه تایید تکان داد و تاکید کرد: بله. صحبت های زیادی درباره فوتبال در ایران شد و این تجربه ای بود که من را تحت تاثیر قرار داد. من هنوز با بسیاری از بازیکنان و همچنین با بسیاری از ایرانی ها در ارتباط هستم. نه تنها با استقلالی ها. البته استقلال در دلم است. آبی هرگز برای من تغییر نمی کند، زیرا برخی چیزها هرگز نمی توانند تغییر کنند. در حال حاضر با فرهاد مجیدی در ارتباط هستم. با گابریل پین که به استقلال کمک می کند. با ورا و … همیشه ازشون حمایت میکنم. با همان شواهدی که در زمان آمدن به قطر از ایران داشتم، سعی کردم از بازیکنان ایرانی در تیمم استفاده کنم و به همین دلیل سعید را به الغرافه آوردم.

* تمام بازی های استقلال را تماشا می کنم
سوال بعدی سرمربی سابق استقلال این بود که آیا نتایج این تیم را زیر نظر دارد و آیا می داند که این تیم به نمایندگی از او در صدر جدول رده بندی لیگ قرار گرفته است؟ خبرنگار ما همچنین در مورد شانس قهرمانی استقلال در صورت تماشای بازی های این تیم که استراماچونی در پاسخ به این دو سوال پاسخ داد: بله، تمام بازی های استقلال را تماشا کردم. ضمن اینکه در لیگ قهرمانان آسیا هم هستیم و باید مقابل فولاد خوزستان که یکی دیگر از تیم های سخت فوتبال ایران است، بازی کنیم. من تمام بازی های استقلال را تماشا می کنم و آنقدر تخصص دارم که بگویم می توانند. برای استقلال آرزوی بهترین ها را دارم اما نباید چیزی بگوییم چون باید تا آخرین لحظه تمرکز داشته باشیم. «البته من اول از همه طرفدار استقلال در قطر هستم.

استراماچونی در آخرین قسمت از این گفت وگو با اشاره به اینکه سال هاست سعید عزت اللهی را می شناسم به سوالی درباره کیفیت سعید عزت اللهی پاسخ داد و در ادامه گفت و گو گفت: بله. سعید را سالهاست می شناسم. – حتی قبلاً سعی کردم امضا کنم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سعید را به استقلال کشانده است، با خنده این سوال را تایید کرد و افزود: بله، برای استقلال تلاش کردیم اما دستمزدش خیلی بالا بود. اما وقتی به قطر رسید بدشانس بود چون خیلی زود مصدوم شد. اما اکنون او برگشته و سرحال است و ما برای لیگ قهرمانان آسیا آماده می شویم.

دیدگاهتان را بنویسید