علامه مصباح به عنوان شهید بهشتی مظلوم بود/ راهی جز پاسداری نداریم


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916668

وزیر کشور در نشست دست اندرکاران دومین سالگرد رحلت علامه آیت الله مصباح یزدی گفت: علامه مصباح آنطور که باید در جامعه شناخته نشد و به عنوان یک شهید بهشتی مظلوم واقع شد و کردند. نگذار همه از فضایل او بهره ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد واحدی وزیر کشور در دیدار دست اندرکاران مراسم دومین سالگرد رحلت علامه آیت الله مصباح یزدی با بیان این مطلب به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد. انقلاب آیت الله مصباح که ایشان را پاکتر از زمان نامیدند. : در بحبوحه تضاد آراء مختلف قبل و در آستانه انقلاب، تفکرات شهید مطهری راهگشا بود.

وزیر کشور افزود: اگر اندیشه شهید مطهری در آن زمان نبود و جریان را بر لبه چشمه ناب قرار نمی داد، بسیاری از جوانان انقلاب را از دست می دادیم.

واحدی ادامه داد: اگر فضای انقلابی و جهادی به تحکیم اعتقادات و اعتقادات منجر نشود، ممکن است در شرایط خاصی دچار انحراف شوند، همانطور که برخی به انحراف کشیده شدند.
وی افزود: اکثر کسانی که فرار کردند، پایه های مذهبی محکمی نداشتند. افراد دیگری هم بودند که دچار وسوسه های دیگری شدند.
وزیر کشور با بیان اینکه راه طولانی و سختی در پیش داریم، خاطرنشان کرد: راه های زیادی در پیش است و رسیدن به سربلندی کار آسانی نیست، رسیدن به سن نیاز به آمادگی دارد و باید امتحان داد.

وحیدی تصریح کرد: در این آزمون ها افرادی مردود می شوند و افرادی مانند شهید سلیمانی رتبه های بالایی کسب می کنند.
وی در ادامه افزود: در اوایل انقلاب که بسیاری از مسائل از سوی گروه ها مطرح شد، علامه مصباح از کسانی بود که در مناظره های تلویزیونی روشنگری می کرد.
وزیر کشور یادآور شد: علامه مصباح آنطور که باید در جامعه شناخته نشد و به عنوان شهید بهشتی مظلوم واقع شد و نگذاشتند همه از فضایل ایشان بهره ببرند.
واحدی با اشاره به اهمیت تجلیل از علامه مصباح و نشر افکار ایشان، گفت: اگر منابع هویتی از بین برود، مردم در نبود هویت دست به هر کاری می زنند، هجمه های اخیر به این دلیل است که هویت آنها از بین رفته است.
وی تاکید کرد: اعتقادات می تواند این هویت را تثبیت و حفظ کند. اگر این اعتقادات با عشق به اهل بیت(ع) همراه باشد معجزه می کند، این تنها راه مبارزه با وسوسه های گسترده دنیای مدرن و جاهلی است.
وزیر کشور درباره فعالیت مخالفان انقلاب در فضای مجازی گفت: چاره ای جز هوشیاری نداریم. البته این بدان معنا نیست که راه آنها را باز بگذاریم، بلکه باید قاطعانه با آن برخورد کنیم.
واحدی تصریح کرد: باید نسل جوان را برای گام دوم انقلاب آماده کنیم و زنده نگه داشتن اندیشه شخصیت هایی مانند علامه مصباح ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید