علت تاخیر در افتتاح پردیس تئاتر کرج عدم توزیع زمین فرهنگی است/ استاندار باید به ساماندهی زیرساخت های فرهنگی توجه کند.

ساعت: 22:07
تاریخ انتشار: 1400/11/09
کد خبر: 1804300

حجت الاسلام علیرضا ساعدی گفت: متأسفانه زمین اختصاص یافته به پردیس تئاتر کرج فرهنگی نیست و طبق قانون هر اقدامی در آن باید واگذار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرداری کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: برخلاف تصور رایج که شهر کرج به زخم هایش معروف است، ایران کوچک پر از هنرمندان ناشناخته یا کشف نشده است. “

حجت الاسلام علیرضا ساعدی ادامه داد: استعدادهای برتر استان البرز از نظر همجواری با تهران در پایتخت ظهور می کنند.

وی افزود: نبود زیرساخت های مناسب نیز یکی از عواملی است که البرز را به خوابگاه هنرمندان تهرانی تبدیل می کند.

حجت الاسلام سعیدی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا پردیس تئاتر کرج پس از چهار سال به بهره برداری نرسیده است، گفت: متأسفانه زمینی که برای این منظور در نظر گرفته شده زیر کشت و زرع نشد و طبق قانون باید هر اقدامی تغییر کند. این مهم مربوط به استان است و ربطی به شهرداری و دستورالعمل ندارد، یعنی باید در کمیسیون ماده 5 این مهم محقق شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در دو سال گذشته ماده 5 تدوین شده است و من و هنرمندان از استاندار محترم البرز می خواهیم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند.

این عضو شورا گفت: در کشور ما هنرهایی مانند تئاتر به حضور اجتماعی به عنوان تنها راه کسب درآمد وابسته است، این هنرمندان در تاج و تخت شکست خورده اند چرا که زیرساخت های مناسب برای جایگزینی آنها را نداشتیم.

حجت الاسلام سعیدی در خاتمه خاطرنشان کرد: در دوران پس از تاجگذاری تلاش می کنیم شرایطی را برای هنرهای نمایشی در مکان هایی مانند پارک ها و سالن های روباز فراهم کنیم که جامعه شهروندان سلامت آنها را به خطر نیندازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید