علل دل درد روز جدید

علل دل درد روز جدید

گاستریت یک اصطلاح کلی برای گروهی از شرایط است که باعث سوزش سر دل می شود.

سوزش سر دل زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی به دیواره معده آسیب برساند یا ضعیف کند. مواردی وجود دارد که می تواند باعث مشکلاتی شود که می دانیم می تواند به درمان سوزش سر دل کمک کند، از جمله:

• بیماری خودایمنی: در برخی افراد، سیستم ایمنی بدن به سلول های سالم در پوشش معده حمله می کند.

• عفونت باکتریایی: باکتری هلیکوباکتر پیلوری عامل اصلی گاستریت مزمن و زخم معده است. این باکتری پوشش محافظ معده را از بین می برد و باعث التهاب می شود. اگرچه عفونت هلیکوباکتر پیلوری یکی از شایع ترین عفونت های انسانی در جهان است، اما تنها برخی از افراد مبتلا به این عفونت دچار سوزش سر دل یا سایر اختلالات گوارشی می شوند. پزشکان بر این باورند که آسیب پذیری در برابر این باکتری می تواند ارثی یا مربوط به سبک زندگی (سیگار و رژیم غذایی) باشد.

• رفلاکس صفرا: کبد برای کمک به هضم غذاهای چرب، صفرا تولید می کند. رفلاکس یعنی برگشتن. رفلاکس صفرا زمانی اتفاق می افتد که صفرا به جای حرکت در روده کوچک به معده باز می گردد.

• مصرف مسکن ها: استفاده طولانی مدت از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یا کورتیکواستروئیدها (ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم) برای کاهش درد می تواند پوشش معده را تحریک کند. استفاده منظم از این مسکن‌ها یا مصرف بیش از حد آن‌ها می‌تواند یک ماده کلیدی را در بدن شما که به حفظ پوشش محافظ معده شما کمک می‌کند، تخلیه کند.

• استرس فیزیکی: یک بیماری یا آسیب ناگهانی و شدید می تواند باعث ورم معده شود. این آسیب می تواند در هر قسمتی از بدن ایجاد شود و باعث سوزش سر دل شود. سوختگی‌های شدید و آسیب‌های مغزی دو عامل رایج استرس بر بدن و در نتیجه سوزش سر دل هستند.

• درمان سرطان: داروهای شیمی درمانی یا پرتودرمانی می توانند خطر ابتلا به گاستریت را افزایش دهند.
با یافتن علت مشکل، پیگیری درمان سوزش سر دل آسان تر می شود.

• سوء مصرف الکل: مصرف مزمن الکل می تواند مخاط معده را تحریک کرده و از بین ببرد. الکل می تواند پوشش معده شما را تحریک کرده و از بین ببرد و معده شما را در برابر شیره های گوارشی آسیب پذیرتر کند. مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث گاستریت حاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید