علم الهی، انجام وظایف و صداقت از ویژگی های دینداری در کلام امیرالمومنین علیه السلام است.


زمان: 09:23
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1833989

آیت الله حبیب الله شعبانی با تاکید بر اینکه بهترین راه تقرب به خدا نماز است، یادآور شد: اگر بخواهیم به سوی خدا حرکت کنیم راهش توجه به نماز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در مراسم شهادت امام علی (ع) در حسینیه امام خمینی (ره) همدان با بیان اینکه اولین ویژگی دینداری در کلام امیرالمومنین (ع) است، گفت: علم و معرفت برای خدا و مردم بیت (ع) تصریح کرد: یکی از راه های کسب علم، آشنایی با حدیث و مطالعه آن است.

وی در پاسخ به این سوال که چند نفر در طول سال برای مطالعه احادیث وقت می گذارند، گفت: امام علی (ع) مردی نیست که فقط از شهادت و مظلومیتش بشناسیم یا امام حسین (ع) امامی نیست که نماز صبح با او مبارزه کند. تا حدود شب عاشورا هم شهید شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید در شب قدر اعتراف کنیم آن طور که باید علم اهل بیت(ع) را نگرفته ایم، گفت: متاسفانه ما امیرالمومنین(ع) را نمی شناسیم. ) ) که در نهج البلاغه نمود پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه معرفت به معنای درک صحیح ولایت است، یادآور شد: اینکه معصوم(ع) می فرمایند اولین قدم در دین، معرفت خداست، یعنی اینکه بدانی در مقابل همه تظاهرکنندگان حق با کیست. حرف او را بپذیر

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: امشب باید بدانیم کدام خدایی را می خوانیم، خدایی که علی (ع) در نهج البلاغه نماینده اوست یا معبود دیگران.

وی با اشاره به این اصل مشهور در بین عرفا که علم را باید از حضرت امیر کسب کرد، خاطرنشان کرد: می گویند اگر نیاز دنیوی داشت به کربلا برود و اگر علم می خواهد بهترین مکان، نجف و حرم باشد. حضرت این علی (ع) است.

شعبانی دومین ویژگی دینداری در کلام حضرت علی (ع) را انجام تکالیف الهی عنوان کرد و گفت: جایز نیست که انسان یک شب را به نماز بگذراند و بعد تا سال بعد واجبات را فراموش کند.

فرمود: هیچ چیز به اندازه تضییع وظیفه، به ویژه نماز، دین انسان را از بین نمی برد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه بهترین راه تقرب به خدا نماز است، یادآور شد: اگر بخواهیم به سمت خدا حرکت کنیم راهش توجه به نماز است.

وی با گلایه از اینکه گاهی جوانان کمتر در مساجد حضور دارند، گفت: نماز نماد دینداری است و بنابراین هیچ عملی به اندازه نماز اول وقت نزد خداوند اهمیت ندارد.

رئیس شورای استان ادامه داد: پروردگاری که امشب هزار بار به شما زنگ زده تاکید می کند که اگر می خواهید نزدیک شوید راهش انجام وظیفه است.

وی با اشاره به اینکه در شب قدر نماز صبح انسان به خواب نرود، یادآور شد: از جوانان عزیز می خواهم به 17 سرطان نماز در شبانه روز توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در همدان، صداقت را سومین ویژگی دینداری عنوان کرد و گفت: در داستانی از امام صادق (ع) نقل شده است که علت نزدیکی حضرت علی (ع) با پیامبر (ص) را این بوده است. نه دعاست و نه شجاعت و اخلاص پیامبر را بیان کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید