علم پزشکی ایران رتبه اول را در شاخص رفاه و سلامت تایمز دارد


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877061

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این دانشگاه توانسته است در شاخص رفاه و سلامت جامعه در بین 1500 دانشگاه جهان رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره کسب رتبه جهانی در روزنامه تایمز به رسانه ها گفت: دانشگاه ها در ابتدا فقط اهداف آموزشی را دنبال می کردند. اما در نسل دوم تحقیقات به مسئولیت آنها اضافه شد.

پازوکی ادامه داد: اما در طول نسل های مختلف امروز به این نسل رسیده ایم که تا چه اندازه می توان از تحقیقات و محصولات دانشگاهی استفاده کرد و نیازها را برطرف کرد.

وی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی از دهه 60 به عنوان ابتکار جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تربیت دانشجو در زمینه آموزش پزشکی، مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، تغذیه و پزشکی را بر عهده داشتند. از همین رو می توان به کسب مقام اول در رنکینگ جهانی در رده بندی مجله تایمز اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه یک هشتم جمعیت کشور تحت پوشش خدمات درمانی دانشگاه ما هستند، گفت: تایمز یکی از معتبرترین رتبه بندی های دنیاست. بودن.

وی افزود: در رتبه بندی سال یک، در بین 350 دانشگاه جهان رتبه 50 تا 60 را داریم. اما توانستیم در بین 3 دانشگاه از 26 کشور جهان رتبه اول را در شاخص رفاه و سلامت عمومی به دست آوریم.

مقتدایی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه این برنامه گفت: در 3 سال گذشته هدف ارتقا و ارتقای رتبه دانشگاه ها بوده است. زیرا طبیعتاً در تعاملات دانشگاهی، انعقاد تفاهم نامه ها و همکاری های داخلی و بین المللی و حتی جذب دانشجو و معلم خارجی مؤثر است. در واقع هر چه رتبه دانشگاه در عرصه جهانی بهتر باشد، تعاملات بین المللی آسان تر خواهد بود.

مقتدایی با اشاره به اینکه این دانشگاه برای اولین بار توانسته است رتبه اول را در تایمز در شاخص رفاه و سلامت عمومی به دست آورد، خاطرنشان کرد: استرالیایی هایی وجود دارند که هر کدام مدعی ارائه خدمات مدرن به جامعه خود هستند. اما دانشگاه علوم پزشکی ایران در این رتبه بندی رتبه اول را دارد.

عسگر اعجي مدير رتبه بندي و اعتباربخشي معاونت بين الملل دانشگاه علوم پزشكي ايران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري دانشجو درباره رتبه اين دانشگاه در آموزش و پژوهش گفت: ما موقعیت خوب همچنین در زمینه پزشکی و شاخص هایی مانند تعداد مقالات و دانشجویان خارجی در بین دانشگاه های سراسر جهان، رتبه دانشگاه علوم پزشکی ایران از 150 تا 40 است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در خاتمه اعلام کرد: پس از بحث ارائه خدمات بهداشتی و بهبود و ارتقای آنها، به زودی ساختمان جدید دانشکده پزشکی دندانپزشکی در شهریری خواهیم داشت تا خدمات با کیفیت و در حد معقول ارائه شود. قیمت برای خدمت بیشتر ممتازان «در حال حاضر ساختمان این دانشکده در تهران نسبتاً مستقر است و خدمات ارائه می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید